آجیل

بهترین آجیل برای سلامتی کدام است؟ (نظر متخصص تغذیه)

اگر به دنبال یک میان وعده عالی هستید که تا وعده غذایی بعدی شما را نگه دارد، آجیل بهترین انتخاب شماست. اگر به جای یک مشت چیپس یا چوب شور یا سیب زمینی، یک مشت آجیل را انتخاب کنید، می تواند شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه دارد و همچنان اشتهای خوردن آن غذایی که هوس کرده اید به شما بدهد.

قبل از اینکه به خرید آجیل بروید، مهم است که بدانید برخی از آجیل ها سالم تر از بقیه هستند. ما با لیزا موسکوویتز، مدیر عامل گروه تغذیه نیویورک و عضو هیئت متخصص پزشکی، مشورت کردیم تا بفهمیم کدام آجیل برای سلامت بهتر است.

البته که همه آجیل ها هنوز هم می توانند در رژیم غذایی شما جایگاهی داشته باشند، اما اگر یک آجیل وجود داشته باشد که باید آن را به صورت عمده بخرید، آن پسته است. دکتر موسکوویتز توضیح می دهد که پسته به دلیل ارزش غذایی زیادی که دارد بهترین انتخاب برای میان وعده است.

موسکوویتز می گوید: «پسته با منبع کامل پروتئین – هر نه اسید آمینه ضروری – و منبع عالی چربی‌های تک غیراشباع، فیبر برای روده و ریزمغذی‌های ضروری از جمله ویتامین‌های B، پتاسیم، آهن و منیزیم تمام  نیازمندی های ارتقا دهنده سلامت را داراست.» و اگر این لیست به اندازه کافی جامع نبود، اثرات مثبت پسته بر سلامت بدن شما به همین جا ختم نمی شود.

طبق گفته دکتر، یک وعده آن تقریباً نصف فنجان و با پوسته است. مطمئناً پسته میان‌وعده مناسبی است که می‌توانید از آن لذت ببرید، اما اگر می‌خواهید پسته را در وعده‌های غذایی خود بگنجانید، ایشان پیشنهاد می‌کند که :«آنها را با ماست، غلات یا سالاد مخلوط کنید.».

ترجمه ای از : The #1 Best Nut to Eat, Says Dietitian

آجیل و خشکبار خیاطان

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید:

ارسال رایگان برای سفارش های بالای 650 هزار تومان