معرفی پودر هل و خواص لاغری اون

معرفی پودر هل و خواص لاغری اون

پودر هل جزو ادویه‌های خوشبو و معطر محسوب میشه که از دانه‌های گیاهی به نام Elletaria cardamomum گرفته میشه. هل بومی هند و سریلانکا است، ولی امروزه در خیلی از نقاط جهان کشت میشه.

هل به دلیل طعم و عطر قوی که داره در آشپزی و پخت و پز خیلی استفاده میشه. همچنین در طب سنتی برای درمان خیلی از بیماری‌ها مثل مشکلات گوارشی، سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده میشه.

هل خواص خیلی زیادی داره که میتونه به کاهش وزن کمک کنه که در ادامه چندتا از این خواص رو باهم بررسی میکنیم.

خواص کاهش وزن پودر هل

افزایش متابولیسم

هل میتونه متابولیسم رو افزایش بده که به سوزوندن کالری بیشتر و کاهش وزن کمک میکنه. هل حاوی ترکیباتی هست که میتونن باعث افزایش دمای بدن بشن و به این ترتیب به سوزوندن کالری بیشتر کمک کنن.

کاهش اشتها

هل میتونه اشتها رو کاهش بده و به خوردن کمتر و کاهش وزن کمک کنه. هل حاوی ترکیباتی است که میتونن سطح هورمون گرلین رو کاهش بدن و باعث کاهش ایجاد احساس گرسنگی بشن.

درمان نفخ و یبوست

هل میتونه نفخ و یبوست رو درمان کنه و به کاهش وزن کمک کنه. نفخ و یبوست میتونه باعث احساس پری و سنگینی در معده بشه که میتونه منجر به پرخوری بشه. هل حاوی ترکیباتی هست که میتونن به بهبود عملکرد گوارش و کاهش نفخ و یبوست کمک کنن.

افزایش انرژی

پودر هل میتونه باعث افزایش انرژی بشه و این اتفاق منجر به فعالیت بیشتر و ورزش بشه. هل حاوی ترکیباتی است که میتونن سطح هورمون آدرنالین رو افزایش بده و باعث بالا رفتن سطح انرژی در بدن بشه.

روش‌های مصرف هل برای کاهش وزن

هل رو میتونین به روش‌های مختلفی برای کاهش وزن استفاده کنین که در ادامه چند نمونه از این روش‌ها رو با هم بررسی میکنیم.

افزودن پودر هل به غذاها و نوشیدنی‌ها

پودر هل رو به غذاها و نوشیدنی‌هاتون اضافه کنین مثل قوه، چای، ماست و حتی غلات.

مصرف کپسول هل

کپسول هل را میتونین از فروشگاه‌های مواد غذایی یا داروخونه‌ها خریداری کنین.

عوارض جانبی هل

هل به طور کلی بی‌خطره، اما بعضی از افراد ممکنه نسبت به هل حساسیت داشته باشن و عوارض جانبی خفیفی مثل حالت تهوع، استفراغ و اسهال رو تجربه کنن. اگر هرکدوم از این عوارض رو در زمان مصرف هل تجربه کردین، مصرفش رو متوقف کنین و با پزشک‌تون مشورت کنین.

موارد منع مصرف هل

افرادی که به هل حساسیت دارن نباید اونو مصرف کنن. همچنین زنان باردار و شیرده باید قبل از مصرف هل با پزشک خودشون حتما مشورت کنن.

چند نکته برای استفاده بهتر از پودر هل برای کاهش وزن

  • پودر هل رو به صورت منظم مصرف کنین.
  • پودر هل رو با غذاها و نوشیدنی‌هاتون ترکیب کنین.
  • هل رو همراه با ورزش و رژیم غذایی سالم مصرف کنین.
  • اگر هر گونه عوارض جانبی رو تجربه کردین، مصرف هل رو قطع کنین و با پزشک خودتون مشورت کنین.

پودر هل یک ادویه محبوب است که خواص خیلی زیادی داره که میتونه به کاهش وزن کمک کنه. اگه دنبال راه‌های طبیعی برای کاهش وزن هستین، هل میتونه یک گزینه عالی برای شما باشه.

میتونین این پودر هل رو با بهترین کیفیت از مجموعه ادویه خیاطان تهیه کنین و ازش برای کاهش وزن و افزایش انرژی استفاده کنین.

ما توی پیج اینستاگرام ادویه خیاطان آموزش‌های درست کردن خوراکی‌ها و غذاهای مختلفی رو قرار دادیم که میتونین با مراجعه بهش از این آموزش‌ها استفاده کنین.

همچنین میتونین با عضویت در این پیج از تخفیفات و جشنواره‌های ما مطلع بشین.

میتونین با استفاده از پودر هل بوی بد مرغ رو از بین ببرین و ما توی سایت ادویه خیاطان یه مقاله برای آموزش شنیسل مرغ داریم که میتونین با استفاده از این ادویه درستش کنین.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید:

ارسال رایگان برای سفارش های بالای 650 هزار تومان