یک ظرف حاوی تاس کباب

طرز تهیه تاس کباب با گوشت تکه‌ای به روش شمالی

تاس کباب جزو غذاهای سنتی و بسیار خوشمزه ایرانیه، که با سردتر شدن هوا رسیدن فصل پاییز و زمستان خوشمزگی این غذا چند برابر میشه. حتی در قدیم هم این غذا به عنوان اصلی‌ترین وعده‌های پاییز سرو میشده.

اکثر غذاهای ایرانی نسبت به هر منطقه طرز پخت متفاوتی داره و حتی تاس کباب را میشه با گوشت سفید مثل مرغ هم طبخ کرد. اما به آن تاس کباب مرغ میگیم و طرز تهیه‌اش کلا فرق داره. پخت تاس کباب نسبتا ساده ست اما عین حال طبخ کامل و صحیح آن مهارت خاصی را می‌طلبه.

اچ کی این بار به سراغ شمال رفته و قصد داره تا طرز تهیه یک تاس کباب فوق العاده به روش شمالی به شما آموزش بده. غذاهای شمالی تکنیک و فوت فن های خودش رو داره و همین نکات باعث شده تا مشهور و خوشمزه‌ترین غذاها رو داشته باشن.

یکی از نکات خوشمزه‌تر شدن غذا استفاده از ادویه های متفاوت و مناسب است. برای این غذا از ادویه های تند و گرم استفاده میشه مثل دارچین و هل و یا میخک، همچنین ادویه های گوشت. زردچوبه و فلفل جزو اصلی‌ترین ادویه‌هایی است که باید استفاده کنید. تمام موارد ذکر شده رو می‌تونین در فروشگاه اچ کی با بالاترین کیفیت تهیه کنید و ما در اولین زمان محصول رو براتون ارسال می‌کنیم.

یکی دیگر از نکات مهم در تهیه تاس کباب استفاده از گوشت مناسب است؛ معمولا از گوشت گوسفند یا گاو استفاده می‌شود. اگر از گوشت‌های یک اندازه و ترجیحا مکعبی استفاده کنین علاوه بر زیبایی، بافت گوشت بهم نمیخوره و بهتر میپزه.

یک ظرف حاوی تاس کباب

مواد لازم

  • نیم کیلو گوشت
  • ۲ عدد پیاز زرد متوسط پوست کنده و خرده شده
  • ۲ عدد هویج بزرگ پوست کنده و خرد شده
  • ۳ عدد سیب زمینی سفید متوسط پوست کنده و خرد شده
  • ۱ عدد پیاز زرد کوچک یا پیاز داغ
  • ½ قاشق چایخوری زردچوبه آسیاب شده
  • ۱ قاشق غذاخوری رب یا پوره گوجه فرنگی
  • ۱ و ½ فنجان آب
  • ۱ قاشق چایخوری نمک
  • ½ قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه
  • کمی پودر زعفران آسیاب شده
  • ½ قاشق چایخوری مخلوط ادویه گوشت

طرز تهیه تاس کباب

قدم اول

گوشت را پس از تمیز کردن یک اندازه برش بزنید و به همراه پیاز در ماهیتابه بگذارین و تفت بدین.

قدم دوم

وقتی رنگ گوشت تغییر کرد نمک و فلفل و دارچین(دلخواه) را به آن اضافه کنین و کمی آب اضافه کنین تا گوشت پخته شود.

قدم سوم

گوچه فرنگی که از قبل پوره شده یا رب را به گوشت اضافه کنین و صبر کنین تا رب بپزه و بوی خامی آن گرفته بشه.

قدم چهارم

سیب زمینی را پوست بگیرین و به صورت حلقه‌ای برش بدین. یک لایه روی گوشت منظم بچینید. همین کار را برای هویج نیز تکرار کنید.

قدم پنجم

نصف لیوان آب جوش و ادویه‌ها را به مواد اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار بدین. اگر تمایل دارید کم آب و غلیظ باشه بیشتر صبر می کنین تا آب آن کاملا تبخیر بشه اما اصل آن با مقداری آب سرو می‌شود.

قدم ششم

تاس کباب را می‌توانید با سیب زمینی سرخ کرده و هویج تزیین و سرو کنین.

همونطور که دیدین، میتونین این تاس کباب خوشمزه رو به روش شمالی و به راحتی توی خونه درست کنین و از خوردنش لذت ببرین. اگه این غذا رو امتحان کردین حتما نظراتتون رو با ما به اشتراک بزارید.

اگر به طرز تهیه غذاهای مختلف علاقه دارین می‌تونین با دنبال کردن بخش مقالات اچ‌کی کلی چیزای جدید و مفید یاد بگیرید.

خوشحال میشیم نظرات‌‌تون رو داخل پیج اینستاگرام ما بزارین. همچنین ما توی پیج اینستاگرام‌مون ادویه‌های مختلفی رو بررسی میکنیم و خواص‌شون رو بهتون معرفی میکنیم و میتونین با عضویت توی این پیج از این اطلاعات استفاده کنین.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید:

ارسال رایگان برای سفارش های بالای 650 هزار تومان