طرز تهیه مرغ کنتاکی در خانه

طرز تهیه مرغ کنتاکی در خانه

مرغ کنتاکی یا کی اف سی جزو خوشمزه‌ترین فست فودهای بین‌المللی محسوب میشه. کی اف سی درواقع اسم یه رستوران هستش که اولین بار در ایالت کنتاکی شروع به پخت این مرغ کرد و امروزه به صورت زنجیره‌ای داخل بیشتر کشورها کار میکنه البته به غیر از ایران.

مرغ کنتاکی از همون اول هم جزو برترین فست فودها محسوب میشده و واقعا طعم خیلی خوبی داره. البته خوشمزگی این موضوع برمیگرده به اینکه شما از چه پودر سوخاری برای درست کردن این مرغ استفاده میکنین.

میتونیم بگیم پودر سوخاری جزو اصلی‌ترین بخش‌های این غذا محسوب میشه که روی طعمش خیلی تاثیرگذاره.

پودر سوخاری معمولا از نان‌های حجیم خشک بدست میان و کیفیت‌های مختلفی دارن و حتی طعم دهندگی‌های متفاوتی نسبت به هم دارن.

ما در مجموعه ادویه خیاطان یکی از بهترین پودرهای سوخاری رو داریم که میتونین برای درست کردن یه مرغ کنتاکی و حتی قارچ سوخاری خوشمزه ازش استفاده کنین.

 

در ادامه میخوایم بریم سراغ یه طرز تهیه راحت مرغ کنتاکی در خانه که میتونین به راحتی توی خونه درستش کنین و از خوردنش لذت ببرین.

طرز تهیه مرغ کنتاکی در خانه

مرغ کنتاکی به همراه سیب زمینی

مواد لازم

  • مرغ کامل 1 عدد
  • سفیده تخم مرغ 2 عدد
  • آرد همه منظوره 1 و 1/2 فنجان
  • پودر سوخاری
  • روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

نکته: درواقع اگر بخواین میتونین به جای استفاده از پودر سوخاری، از ترکیب ادویه‌های مختلف استفاده کنین. اما اینو درنظر داشته باشین که برای این مورد به ادویه‌های خیلی زیادی احتیاج دارین و بهترین گزینه استفاده راحت از پودر سوخاری هستش.

طرز تهیه

مرحله اول

اول از همه پیشنهاد میشه که برای نرم‌‌تر شدن مرغ رو آب پز کنین. مرغ‌تون رو تیکه کنین و تیکه‌هاشو آب پز کنین.

مرحله دوم

بعد از آب پز شدن مرغ‌هاتون، سفیده‌ها رو داخل یه ظرف بریزین و تیکه‌های مرغ رو به سفیده آغشته کنین.

مرحله سوم

آرد و پودر سوخاری رو داخل ظرف‌های جداگانه بریزین. بعد از اینکه مرغ رو به سفیده آغشته کردین ابتدا داخل آرد بزارین و قشنگ دور تا دورش رو آرد بریزین و بعد از اون داخل پودر سوخاری بزارین و دورتا دورش رو پودر سوخاری بریزین.

مرحله چهارم

دو تکه مرغ کنتاکیداخل یه قابلمه تا جایی که مرغ‌ها رو کامل بگیره روغن بریزین و روی حرارت ملایم بزارین. تیکه‌های مرغ رو داخل روغن بزارین و اجازه بدین تا قشنگ سرخ بشه.

پیشنهاد: میتونین هر ادویه‌ای که دوست دارین به ترکیب پودر سوخاری اضافه کنین و از طعمش لذت ببرین. بهتون پیشنهاد میکنم حتما پودر سیر رو باهاش تست کنین.

پیشنهاد: سعی کنین برای درست کردن مرغ کنتاکی از روغن کمی استفاده کنین. چون مرغ میتونه خیلی روغن به خودش جذب کنه و خیلی چرب بشه و طعم خوبی نده.

بعد از اینکه مرغ کنتاکی‌تون درست شد میتونین با پوره سیب زمینی، سس، سالاد کلم، ذرت و سیب زمینی سرخ کرده میل کنین و از طعمش لذت ببرین.

همونطور که دیدین این طرز تهیه خیلی سادست و میتونین به راحتی توی خونه درستش کنین و از طعمش لذت ببرین.

بطور کلی این نوع غذا به دلیل اینکه با مرغ درست میشه خیلی لذیذه. درکل مرغ جزو غذاهای لذیذ محسوب میشه و ما کلی مقاله آموزشی برای درست کردن غذاهای مختلف با مرغ داریم.

یکی از خوشمزه‌‌ترین غذاهایی که میشه با مرغ درست کردن مرغ کاریه که ما یه مقاله‌ی آموزشی برای درست کردنش داریم و میتونین ازش برای درست کردن این مرغ استفاده کنین.

امیدوارم تونسته باشم یه طرز تهیه آسون و مناسبی رو برای درست کردن مرغ کنتاکی بهتون بدم که بتونین به راحتی ازش استفاده کنین. خیلی خوشحال میشیم که نظرات‌تون رو برای ما توی پیج اینستاگرام ادویه خیاطان ارسال کنین.

علاوه بر اون میتونین با عضویت توی این پیج از تخفیفات و جشنواره‌های ما هم باخبر بشین.

منبع:

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید:

ارسال رایگان برای سفارش های بالای 650 هزار تومان