طرز تهیه سس خردل خانگی

طرز تهیه سس خردل خانگی با 4 مواد

خردل یک چاشنی تند است که طعم دلپذیری را به انواع غذاها از هات داگ گرفته تا سس باربیکیو اضافه می کند. با این دستور العمل سریع و آسان طرز تهیه سس خردل خانگی را یاد بگیرید.

خردل چیست؟

خردل یک چاشنی محبوب است که از دانه‌های گیاه خردل، از نژادهای براسیکا و سیناپیس تهیه می‌شود. دانه های خردل به صورت کامل، آسیاب شده یا تفت داده فروخته می شود. سه نوع اصلی دانه خردل وجود دارد:

  • دانه خردل سفید که به دانه خردل زرد (Sinapis alba) نیز معروف است، ملایم ترین دانه خردل است. دانه های خردل سفید ماده اولیه سس خردل زرد ملایم است که معمولا در کنار هات داگ استفاده می شود.
  • دانه های خردل قهوه ای، همچنین به عنوان خردل هندی (Brassica juncea) شناخته می شود. دانه های قهوه ای تندتر ماده اولیه خردل دیژون و خردل قهوه ای تند (معروف به خردل دلی) هستند.
  • دانه‌های خردل سیاه (Brassica nigra) معمولاً دانه های آن به‌طور کامل در غذاهای هندی یا مخلوط با دانه‌های خردل سفید و قهوه‌ای استفاده می‌شوند. آنها تندترین نوع دانه‌های خردل هستند.

میتوانید تخم خردل را با صورت درسته و یا آسیاب شده از فروشگاه ما تهیه کنید :

طرز تهیه سس خردل خانگی

خردل خانگی را می توانید با استفاده از دانه خردل آسیاب شده یا خردل پودر شده (ترکیبی از پودر خردل آسیاب شده، زردچوبه و آرد گندم) درست کنید. برای تهیه سس خردل خردل، دانه ها یا پودر را با یک مایع اسیدی مانند سرکه سفید، سرکه سیب، آبجو یا آب لیمو ترکیب کنید. این مایعات اسیدی به خردل کمک می کنند تا به قوام یکنواخت برسد و اسید تند خردل را رام می کند.

4 روش استفاده از خردل

در اینجا چند راه ساده برای گنجاندن خردل در آشپزی آورده شده است.

  1. به سس های سالاد اضافه کنید: خردل یک افزودنی محبوب برای سرکه است. به دلیل طعم تند آن و خاصیت امولسیون دانه های خردل است که به جلوگیری از جدا شدن روغن و سرکه کمک می کند.
  2. برای لعاب ها اضافه کنید: خردل خانگی را با شکر قهوه ای، عسل خام یا شربت افرا (1 قسمت خردل به 2 قسمت شیرین کننده) ترکیب کنید و مخلوط خردل را در 30 دقیقه آخر پخت روی ران مرغ پخته شده بمالید.
  3. خردل عسلی درست کنید: خردل را با عسل به نسبت ۱ به ۱ ترکیب کنید تا سس خردل عسلی به راحتی حاصل شود.
  4. افزودن به سس باربیکیو: در کارولینای جنوبی، سبک غالب کباب، گوشت خوکی است که با سس خردل سرو می شود. با رقیق کردن خردل خانگی با کمی سرکه، می توانید سس باربیکیو به سبک کارولینای جنوبی درست کنید.

طرز تهیه ساده سس خردل خانگی

مواد لازم:

  • ۴ قاشق غذاخوری پودر خردل
  • ۲ قاشق غذاخوری سرکه (سیب، شراب سفید یا شری)
  • ۲ قاشق چایخوری آب داغ
  • ۱ قاشق چایخوری نمک
  1. در یک کاسه کوچک و نچسب، همه مواد را با هم ترکیب کنید.
  2. مواد را با همزن بزنید تا خمیر یکدستی به دست آید و در صورت نیاز آب بیشتری به آن اضافه کنید.
  3. اجازه دهید مخلوط به مدت 10 دقیقه در دمای اتاق بماند تا همه مواد بخوبی ترکیب شوند.
  4. خردل خانگی را میتوانید تا سه هفته در یخچال نگهداری کنید.

منبع: masterclass.com

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید:

ارسال رایگان برای سفارش های بالای 650 هزار تومان