پودر انبه

پودر انبه چیست؟ و آموزش شیر انبه

پودر انبه به اسم پودر آمچور هم شناخته میشه که درواقع از آسیاب کردن انبه خشک به صورت پودر ریز به دست میاد.

پودر انبه اکثرا به عنوان یک ادویه یا چاشنی برای درست کردن غذاهای مختلف، دسر و حتی نوشیدنی‌ها استفاده میشه. علاوه بر این موضوع میتونیم بگیم پودر انبه حاوی ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌های زیادی هست که میتونه به سلامتی بدن کمک کنه.

انواع استفاده از پودر انبه

میتونین از این پودر برای درست کردن مرغ، خوراک مرغ و بادمجون ازش استفاده کنین و طعم فوق‌العاده‌ای رو بهشون بدین. علاوه بر این غذاها میتونین از این پودر برای درست کردن سس‌های مختلفی و حتی نوشیدنی و دسرهای مختلفی استفاده کنین.

میتونین برای درست کردن یک پای یا شیرینی خوشمزه از این پودر استفاده کنین. فقط کافیه برای درست کردنش به خمیر پای یک قاشق چایخوری پودر انبه رو اضافه کنین و از طعم فوق‌العادش لذت ببرین.

ما یه آموزش برای “تهیه کیک بدون قالب” توی سایت داریم که میتونین با استفاده از این پودر درستشون کنین و از خوردن‌شون لذت ببرین.

علاوه بر این میتونین با استفاده از پودر آمچور یه سس خوشمزه انبه درست کنین. فقط نصف لیوان آب رو توی ظرفی بریزین و به مقدار دلخواه‌تون پودر انبه و سرکه سفید بهش اضافه کنین و بزارین 10 دقیقه روی حرارت و هم بزنین تا غلیظ بشه.

میتونین این ادویه رو به راحتی از ما تهیه کنین و در سریع‌ترین زمان تحویل بگیرین.

  • پودر انبه خالص

    5.00 از 5

    پودر انبه خالص بسیار پر خاصیته که به سلامت پوست، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود هضم غذا کمک میکنه و از بیماریهای قلبی جلوگیری میکنه.

    تومان135.000تومان260.000

اول از همه میخوایم بریم سراغ اینکه، این پودر اصلا چه خاصیتی داره و بعد از اون بریم سراغ آموزش درست کردن یه شیر انبه خیلی خوشمزه با این پودر.

خواص پودر انبه

بهبود هضم غذا

سیستم گوارش بدن یک محیط اسیدی هست و نیاز داره تا سطح pH داخلش متعادل بشه. پودر انبه میتونه به حفظ pH در سطح اسیدی کمک کنه و به هضم غذا کمک کنه.

علاوه بر این موضوع، این پودر حاوی آنتی اکسیدان‌هایی هست که میتونه باعث جلوگیری از ایجاد التهاب در دستگاه گوارش بشه و از مختل شدن هضم جلوگیری کنه.

سم زدایی بدن

پودر آمچور حاوی مقادیر زیادی ویتامین A، C، D و B6 هست که میتونن باعث حذف ناخالصی‌ها، سم زدایی بدن و حتی درمان کم خونی بدن بشن.

همچنین میتونیم بگیم که این پودر میتونه باعث درمان بیماری‌های سیستمی عصبی بشن و از ایجاد این بیماری‌ها جلوگیری کنن.

خواص ضد التهابی

همونطور که گفتیم پودر انبه حاوی خواص ضد التهابی هست. التهاب به طور کلی یک واکنش خود ایمنی هست که درصورت آسیب‌دیدگی ایجاد میشه ولی اگر این التهاب به صورت مزمن باشه میتونه باعث آسیب و ایجاد بیماری‌های مختلفی مثل بیماری قلبی بشه.

درواقع باکتری‌های پروبیوتیکی که در انبه وجود دارن میتونن به کاهش التهاب معده و دستگاه گوارش کمک کنن.

کاهش سطح قند خون

محتوای آنتی اکسیدانی پودر آمچور میتونه باعث کاهش قند خون و مدیریت دیابت بشه. این موضوع خیلی میتونه به بیماران دیابتی کمک کنه.

درواقع تحقیقات نشون داده که مصرف مرتب انبه خشک یا پودر انبه میتونه به بیماران دیابتی برای کنترل سطح قند خون‌شون کمک کنه.

میتونین انبه خشک رو از ما تهیه کنین و ازش برای کنترل سطح خونتون استفاده کنین.

اگر میخواین خودتون توی خونه پودر انبه درست کنین میتونین انبه رو به صورت ورقه‌ای تیکه کنین و بزارین داخل فر تا خشک بشه و بعد از اون پودرش کنین.

خب بریم سراغ آموزش یه شیر انبه خوشمزه.

طرز تهیه شیر انبه

 

همونطور که دیدین پودر انبه با اینکه شاید کمتر اسمش رو شنیده باشین ولی استفاده‌های زیادی داره و علاوه بر اون خواص مختلفی هم داره.

امیدوارم تونسته باشم اطلاعات مفیدی رو درباره پودر انبه بهتون داده باشم. خیلی خوشحال میشیم نظرات‌تون رو داخل پیج اینستاگرام ادویه خیاطان برامون ارسال کنین.

منبع:

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید:

ارسال رایگان برای سفارش های بالای 650 هزار تومان