طرز تهیه آب دوغ خیار

طرز تهیه آب دوغ خیار خنک مخصوص فصول گرم

مطمئنن همه توی فصول گرم دنبال یه خوردنی میگردن که بتونه باعث خنک شدن بدنشون بشه و از این گرمای هوا نجاتشون بده. توی این مقاله میخوایم طرز تهیه آب دوغ خیار، یکی از غذاهای اصیل ایرانی رو بهتون یاد بدیم.

این طرز تهیه خیلی سادست و میتونین خیلی راحت توی خونه درستش کنین و از خوردنش لذت ببرین.

قبل از اینکه بریم سراغ طرز تهیه جالبه بدونین به خاطر آبکی بودن آب دوغ خیار بهش سوپ تابستانی هم میگن.

طرز تهیه آب دوغ خیار

بهتون پیشنهاد میکنم برای درست کردن آب دوغ خیار اصیل از محصولات طبیعی برای مثال دوغ محلی استفاده کنین تا اون خوشمزگی اصلیش رو داشته باشه.

مواد لازم

  • 200 گرم ماست همزده
  • دوغ(محلی باشه بهتره) نیم لیتر
  • خیار
  • کشمش و گردو
  • انواع سبزی معطر
  • آب
  • یخ

اون موادی که مقدار نگفتم درواقع بسته به میل خودتون هست که چقدر میخواین به ترکیب اضافش کنین. بریم سراغ طرز تهیش.

مرحله اول

اول از همه موادتون رو آماده کنین. پیشنهاد میکنم برای اینکه طعم واقعی آبدوغ خیار رو بچشین از مواد تازه استفاده کنین.

خیار‌هارو به صورت نگینی تیکه کنین و سبزی‌های معطرتون رو هم خورد کنین. بهتون پیشنهاد میکنم از نعنا هم استفاده کنین، مزه‌ی خیلی خوبی به آب دوغ خیارتون میده.

مرحله دوم

ماست رو هم بزنین تا یکدست بشه و مقداری بهش آب اضافه کنین. یادتون باشه اگر میخواین ماست‌تون غلیظ باشه لازم نیست آب زیادی بهش اضافه کنین.

مرحله سوم

موادی که ریز کردین رو داخل یه ظرف بریزین و محلول آب و ماست رو به آرومی بهش اضافه کنین و شروع کنین به هم زدن تا قشنگ مخلوط بشه. درآخر دوغ رو به مخلوط اضافه کنین.

توی این غذا میتونین از هر نوع سبزی یا هرچیز دیگه‌ای که فک میکنین خوش طعمش میکنه استفاده کنین. خوشحال میشیم با ما هم درمیون بزارین که چه چیزی میتونه به خوش طعم شدن این طرز تهیه آب دوغ خیار کمک کنه.

در آخر میتونین پودر گردو و کشمش رو به مخلوط اضافه کنین و از خوردنش لذت ببرین. درواقع اضافه کردن پودر گردو و کشمش به دلیل طبع خیلی سردیه که آبدوغ خیار داره و با استفاده از گردو و کشمش اینو بالانسش میکنیم.

البته پودر گردو و کشمش رو میتونین قبل از اضافه کردن دوغ هم به مخلوط اضافه کنین. درکل که دست‌تون برای ایجاد تغییر توی طرز تهیه آب دوغ خیار خیلی بازه و میتونین هرکاری دوس دارین انجام بدین.

خواص آبدوغ خیار

این غذا به دلیل سبزی‌های معطری که توی خودش داره خیلی میتونه به سلامتی کمک کنه. معمولا به دلیل اینکه آب دوغ خیار باعث باز شدن اشتها میشه قبل از غذای اصلی ازش استفاده میشه.

این غذا باعث از بین رفتن خستگی و از همه مهم‌تر احساس گرما میشه.

اگر مشکل بی‌خوابی دارین این غذا میتونه به بهبود خواب‌تون کمک کنه.

راستی اگه نتونستین نعنا‌ی تازه پیدا کنین، پیشنهاد ما استفاده از پودر نعناست که میتونه جایگزین خوبی باشه.

ما توی مجموعه ادویه خیاطان یه پودر نعنای خیلی خوشمزه‌ای موجود داریم که علاوه بر این غذا میتونین باهاش کلی غذاهای خوشمزه‌ی دیگه‌ای هم درست کنین و از خوردنشون لذت ببرین.

  • پودر نعنا

    0 از 5

    سرشار از مواد مغذی.
    بهبود سندرم روده تحریک پذیر
    رفع سوء هاضمه
    بهبود عملکرد مغز
    کاهش درد شیردهی
    بهبود علائم سرماخوردگی

    تومان30.000تومان115.000

اگه بعد از استفاده از این طرز تهیه آب دوغ خیار هنوز اونقدایی خنک نشده بودین، یه پیشنهاد دیگه‌ای هم براتون دارم. ما توی سایت ادویه خیاطان آموزش درست کردن 3 تا یخ در بهشت خنک رو هم داریم که میتونین برای درست کردن یخ در بهشت ازش استفاده کنین.

همچنین میتونین با عضویت توی پیج اینستاگرام مجموعه ادویه خیاطان از آموزش‌ غذا و خوراکی‌هایی که براتون میزاریم استفاده کنین. تازه با عضویت توی این پیج میتونین از تخفیفات و جشنواره‌های ما هم باخبر بشین.

امیدوارم این طرز تهیه آب دوغ خیار به خنک‌تر شدنتون توی فصول واقعا گرمی که داریم کمک کرده باشه.

خوشحال میشیم نظرات‌تون رو برامون ارسال کنین.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید:

ارسال رایگان برای سفارش های بالای 650 هزار تومان