پودر نعناع

پودر نعنا، مصارف و فواید

گیاه نعنا

پودر نعنا یک چاشنی معطر و خوش طعم است که غذاها و نوشیدنی ها را اشتها آورتر می کند. و شما می توانید برای مدت زمان زیادی آن را ذخیره کنید و هر زمان که بخواهید از آن استفاده کنید!

نعنا یکی از سبزی هایی است که نمی توان بدون آن زندگی کرد. استفاده از برگ تازه نعنا برای چای و دمنوش بسیار پر طرفدار است. اما، مواقعی وجود دارد که نعنا تازه در دسترس نیست. در چنین روزهایی، پودر خشک آن، روزمان را نجات خواهد داد!

پودر نعنا بیشتر در غذاهای هندی برای طعم دادن به غذاها، زمانی که نعنا تازه در دسترس نیست استفاده می شود.

نعنا از گیاهان معطر است که از نوع گیاهان رونده بوده و بسیار خوش عطر است. نعنا از نظر اسانس و خواص به پونه شباهت بسیار دارد. برگ نعنا کرک کمتری نسبت به پونه دارد و اسانس ملایم تری دارد.

نعنا هم به صورت تازه و هم به صورت پودر خشک در آشپزی قابل استفاده است. پودر نعنا به علت ماندگاری بالا محبوبیت بیشتری دارد زیرا برگ نعنا تازه به سرعت فاسد میشود. زمانی که از نعنا در غذاهای پختنی استفاده کنید طعم و عطر آن کاهش پیدا میکند. از همین رو بیشتر مردم از پودر خشک آن استفاده میکنند و بعد از پخت یا در آخرین بخش آشپزی به غذا اضافه میکنند.

موارد استفاده از پودر نعنا

این گیاه بی نظیر و پر خاصیت را میتوان در انواع غذا ها استفاده کرد. به علت طبیعت گرم آن، بیشتر همراه با موادی که طبع سرد دارند مانند لبنیات استفاده میشود. در غذاهای هندی بسیاری از این پودر به عنوان طعم دهنده اساسی استفاده میشود. در غذاهای سننتی ایرانی نیز پودر نعناع خوش درخشیده است. آش رشته و انواع غذاهای بادمجانی با این افزودنی طعمی بسیار جذاب خواهند یافت.

با اینکه پودر نعنا را  میتوان نوعی ادویه دانست، اما دم کرده ی آن هم به عنوان یکی از پر طرفدار ترین دمنوش ها شناخته میشود. از آن میتوان در شربت و نوشیدنی های دیگر هم استفاده کرد و از خواص آن بهره برد.

این پودر معجزه گر را در مقداری کره یا روغن، داغ کنید و عطر مسحور کننده و زیبایی ظاهر آن را به سفره های خود بی افزایید. رنگ و عطر پودر تفت داده شده مقداری تیره تر و تیز تر میشود. توجه کنید که بیش از اندازه روی گاز نماند تا تلخ نشود و فقط کمی داغ شود.

فواید پودر نعنا

پودر خشک این گیاه، در بازار موجود است. شما باید اطمینان حاصل کنید که پودر نعنا خشک شده از کیفیت خوبی برخوردار است و طعم عالی دارد. بهترین کیفیت و مرغوبیت را با محصولات مجموعه ادویه خیاطان  تجربه کنید.

از آنجا که پودر نعنا به کاهش درد معده و رفع مشکلات آن و همچنین تقویت سیستم گوارش کمک میکند برای لاغری مفید است. زیرا با هضم راحت تر غذا و سلامت معده میتوانید با آرامش رژیم خود را پیش بگیرید. علاوه بر این ها باد بدانید که نعنا به چربی سوزی کمک میکند و به لاغری از این جهت نیز کمک میکند.

در قرون وسطی از برگ نعنا خشک و پودر نعنا برای سفید کردن دندان استفاده می شد.

امروزه با اضافه کردن اسانس نعناع به آدامس ها، بوی بد دهان رفع میشود. با جویدن نعنا یا نگه داشتن پودر آن در دهان خود میتوانید بوی بد دهان را رفع کنید. از سویی دیگر در انواع خمیر دندان ها نیز از این ماده استفاده میشود زیرا علاوه بر موث بودن بر بوی بد دهان، ضد باکتری هم هست.

پودر نعناع کمک کننده به دستگاه گوارش در نظر گرفته می شود. محرک اشتها است و به افزایش ترشحات معده کمک می کند.

نعنا به عنوان یک گیاه دارویی برای درمان معده درد و درد قفسه سینه استفاده می شود و معمولاً به شکل چای به عنوان یک درمان خانگی برای کمک به کاهش درد معده استفاده می شود.

چای نعنا ادرارآور قوی است. نعناع همچنین به هضم غذا کمک می کند، به نحوی که چربی ها را تجزیه می کند. در سال های اخیر برای درمان چاقی نیز بکار برده میشود.

استفاده از پودر نعنا در ماسک های مختلف پوست و مو بسیار مرسوم است. نعنا به شفافیت پوست کمک میکند و به علت ضد باکتری بودن به در از بین بردن جوش موثر است. نعناع به تقویت و رشد مو کمک میکند. باعث شفافیت موها میشود و ضد موخوره است.

کلام آخر

مجموعه ادویه خیاطان را برای بهترین ادویه ها انتخاب کنید. مجموعه کاملی از مرغوب ترین و با کیفیت ترین ادویه ها در دسترس شماست. به راحتی و بدون نگرانی خرید کنید و لذت ببرید. پودر نعنا موجود در این مجموعه تازه، خوش عطر و تمیز است. از گیاهان مرغوب و خوش عطر تهیه شده است و به مدت طولانی تازه و قابل استفاده است.

محصولات مرتبط

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید:

ارسال رایگان برای سفارش های بالای 650 هزار تومان