طرز تهیه پودر پیاز خانگی

طرز تهیه پودر پیاز خانگی در 5 ساعت

این طرز تهیه پودر پیاز خانگی ثابت میکنه که دیگه نیازی به خرید مجدد پودر پیاز از پیش بسته بندی شده از فروشگاه مواد غذایی ندارین. این پودر به اندازه همان پودر پیاز آماده خوش عطر و البته تازه تر است.

بله، شاید اول فکر کنین ممکن نباشه اما شما به راحتی می تونید با این طرز تهیه پودر پیاز تو خونه خودتون پودر پیاز درست کنین.

علاوه بر اینکه، این طرز تهیه خیلی آسونه، طعم و عطر بهتری هم داره.

خوب، تعجب آور ممکنه باشه ولی این طرز تهیه فقط به یک ماده نیاز داره – پیاز!

برخلاف پودر پیازی که از فروشگاه خریداری می‌کنین، میدونین که در پودر پیاز خانگی شما فقط از پیاز تازه استفاده شده. من از پیاز زرد در این طرز تهیه پیاز استفاده کردم، اما شما میتونین از هر نوع پیازی که دارین استفاده کنین.

نکات طرز تهیه پودر پیاز خانگی

هنگام تهیه پودر پیاز خانگی باید به چند متغیر توجه کنین. برای این دستور، تصمیم گرفتم پیازها را رنده کنم. که راحت بتونم آبشو بگیرم. اگه پیازها را با دست خرد کنید، نمیتونین به اندازه کافی آب پیازها رو خشک کنین.

پیازها رو به هر روشی که خرد می‌کنین، حتما اول پوستشون رو بکنین.

بعد از اینکه پیازها رو رنده کردین (همانطور که من انجام دادم)، خرد کردین یا از غذاساز برای خرد کردن پیازها استفاده کردین، وقتشه که آنها رو آبکش کنین و آب پیاز رو بگیرین.

برای آبکش کردن پیازها، آنها را در یک صافی مشبک سیمی ریز که روی یک کاسه قرار دارد، بریزید. با دست یا قاشق بزرگ به آرامی فشار بدین تا آبش خارج بشه.

به عنوان آخرین راه حل، میتونین پیازها رو به آرامی در یک حوله کاغذی فشار بدین تا آب آنها خشک بشه.

طرز تهیه پودر پیاز خانگی

خب بعد از اینکه پیازهاتون رو خرد کردین و خوب آبشونو گرفتین، تازه مراحل درست کردن پودرتون شروع میشه:

1. خشک کردن پیاز

برای این طرز تهیه پودر پیاز، فر رو باید با دمای 70 درجه سانتیگراد گرم کنین و یک سینی یا قالب رو با کاغذ روغنی بپوشونین.

پیاز رنده شده را به صورت یک لایه نازک روی قالب پخش کنین. به مدت 5 ساعت یا تا زمانی که کاملا  پیازها خشک بشن بزارین تو فر بپزن. اگر رنگ آنها صورتی شد نگران نباشین. طبیعیه!

زمان خشک شدن قطعا میتونه متفاوت باشه. به عنوان مثال، اگر پیازها را با دست خرد کرده باشین، ممکنه به پخت طولانی تری نیاز داشته باشن.

وقتی پیازها  به راحتی در دست شما خرد میشن، میعنی پخت کامل شده و پیازها آمادن . پیازهای خشک رو از فر خارج کنین و قبل از خرد کردن، اجازه بدین کامل خنک بشن.

2. آسیاب

برای اینکه پیازها را آسیاب کنین، چند گزینه وجود داره. میتونین آنها رو در غذاساز بریزین تا به غلظت دلخواه تان برسه آسیاب کنین.

برای دانه های حتی ریزتر، میتونین از هاون هم استفاده کنین. یک پیشنهاد دیگه ای هم که شنیدم استفاده از آسیاب قهوه ست. اما، خب فکر میکنم بعد از استفاده آن برای آسیاب پیاز خشک نتونین برای قهوه ازش استفاده کنین.

نحوه ذخیره سازی

پودر پیاز خانگیتون رو در یک طرف دربسته نگهداری کنین و چندتا دونه برنج هم داخل ظرفتون برای جذب رطوبت بریزین.

نکات نگهداری از پودر پیاز

بهترین روش نگهداری این ادویه در ظرف بسته و داخل یخچال هست.

در واقع، این پودر به دلیل شکل خشک خود، به راحتی تحت تاثیر رطوبت و حرارت قرار می‌گیره و ممکنه طعم و مزه ش تغییر کنه.

میتونید ادویه پیاز خشک رو درون یک ظرف در بسته قرار داده و در یخچال نگهداری کنید تا بهترین شرایط نگهداری رو داشته باشه.

اگر بعد از این طرز تهیه پودر پیاز زیاد شد و نمیخوایین اونو دور بریزید، میتونید ازش برای تهیه انواع ادویه‌ها استفاده کنید.

موارد استفاده از این طرز تهیه پودر پیاز

از این پودر پیاز میتونین به عنوان یک ادویه و طعم دهنده خوشمزه در غذاهای مختلف تون استفاده کنین.

همچنین میتونین از این پودر برای تهیه سس ها، خوراکی های گوشتی و سبزیجات، نان، پیتزا و غیره استفاده کنین. درکل، پودر پیاز یکی از مواد مهم و پر کاربردیه که همیشه میتونین توی آشپزخونه تون داشته باشین.

خواص پودر پیاز

این پودر سرشار از ویتامین های ضروری مثل ب و ث هست و همچنین منبع غنی از آنتی اکسیدان هست که میتونه از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد به بدن جلوگیری کنه.

همچنین این پودر میتونه به درمان خیلی از بیماری ها مثل مشکلاتی قلبی، زخم دهانی، سر دردها، قند خون و حتی سرطان کمک کنه.

بطور کلی میتونین از پودر پیاز به عنوان یک ادویه برای طعم دار کردن و خوش طعم کردن غذا هاتون استفاده کنین و به نوعی میتونیم بگیم یک جایگزین مناسب برای پیاز محسوب میشه.

یکی از اصلی ترین مزایایی که این پودر داره این هست که دیگه دردسر های پیاز پوست کندن رو ندارین و علاوه بر اون، بعضی افراد دوست ندارن تیکه های پیاز توی غذاشون وجود داشته باشه به همین دلیل میتونن از این پودر بجای پیاز در غذا هاشون استفاده کنن.

خب امیدوارم اینجا تونسته باشیم بهتون برای طرز تهیه پودر پیاز کمک کرده باشیم.

البته شما میتونین همین پودر پیاز رو با همین کیفیت و تازگی توی خونه اما بدون هیچ دردسری از فروشگاه ادویه خیاطان بخرید.

البته شما تو فروشگاه ما شما میتونین هر ادویه خوش عطر و طعمی که دوست دارین رو پیدا کنین. پس خوشحال میشیم یه سر به محصولات ادویه خیاطان بزنین.

راستی اگه از این طرز تهیه پودر پیاز خانگی استفاده کردین خوشحال میشیم، نظرتونو راجب بهش بهمون بگین.

منبع:

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید:

ارسال رایگان برای سفارش های بالای 650 هزار تومان