ماسک پوست خانگی

ادویه های مفید برای پوست

آیا میخواهید راهی سریع و آسان برای بهبود سلامت پوست خود داشته باشید که همچنین التهاب های بدنتان را کاهش داده و روی سلامت گوارش نیز تاثیر گذار باشد؟ پاسخ ممکن است به اندازه کابینت ادویه هایتان به شما نزدیک باشد! در این مطلب ادویه های مفید برای پوست را مورد بررسی قرار میدهیم.

ادویه ها فراتر از چیزی برای طعم دادن به غذای شما هستند. برخی از آنها خواص دارویی دارند که به طور طبیعی پوست شما را التیام داده و جوان می کند. همین ادویه ها، اغلب مکمل های قوی گوارشی و آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند به شما در مبارزه با استرس اکسیداتیو و بهبود گوارش کمک کنند. حتی بسیاری از آنها حاوی سطوح بالایی از عوامل ضدالتهابی و مواد مغذی هستند که نه تنها پوست شما را در کوتاه ترین زمان از لحاظ ظاهر و احساس عالی خواهد بود، بلکه التهاب سیستمایک را نیز کاهش می دهد، که عامل اصلی طیف گسترده ای از بیماری های مزمن از جمله بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و آلزایمر است.

امروز می‌خواهیم به شما بگوییم که چگونه هفت ادویه خوش‌طعم می‌توانند به روال زیبایی و شادابی شما کمک کنند و در عین حال به شما کمک کنند تا از درون نیز بهبود پیدا کنید. از ادویه های زیر بیشتر استفاده کنید تا پوستی درخشان و لطیف داشته باشید!

۱. دارچین برای برافروختگی پوست

همانطور که یک تکه از چوب این گیاه بی ادعا می تواند طعم هر غذایی را به شدت تغییر دهد، می تواند دقیقاً همان تأثیر را روی حواس ما بگذارد. دارچین در صورت استفاده خارجی، محرکی به قدری قوی ایجاد می کند که خون را به سطح پوست می کشد، گردش خون را تسریع می کند، به تنفس پوست شما کمک می کند و در نتیجه آکنه ها را از بین می برد. ما آن را یکی از بهترین ادویه ها برای پوستی سالم میدانیم.

طرز استفاده:
۱قاشق چایخوری پودر دارچین،۱ قاشق چایخوری شکر قهوه ای، ۲ قاشق چایخوری روغن نارگیل و ۱ قاشق چایخوری عسل طبیعی را مخلوط کنید. از یک مسواک کودک استفاده کنید و مخلوط را به آرامی روی لبها بمالید. بعد چند دقیقه آن را بشویید و لب خود را مرطوب کنید.

۲. رازیانه برای سوزش و قرمزی

این ریشه با طعم ملایم شیرین بیان به ویژه برای پوست های حساس مفید است. قرمزی و تحریک را کاهش می دهد و می تواند حساسیت ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید را به حداقل برساند. رازیانه یکی از ادویه‌های عالی برای داشتن پوستی درخشان است و به راحتی می‌توان استفاده از آن را در زندگی روزمره گنجاند.

نحوه استفاده از آن:
نصف قاشق چایخوری دانه رازیانه را در 1 فنجان آب تصفیه شده خیس کنید و از آن برای خیس کردن صورت و گردن استفاده کنید تا پوستتان خنک شود.

۳. زیره برای جلوگیری از پیری زودرس

زیره حاوی ویتامین E میباشد که مغذی پوست است. آنتی اکسیدان های طبیعی زیره به مبارزه با آسیب رادیکال های آزاد که می تواند منجر به پیری زودرس پوست شود کمک می کند. این ادویه قدرتمند حتی دارای خواص ضد عفونی کننده ای است که به پاکسازی پوست از سموم و عفونت ها کمک می کند و به طور چشمگیری سلامت پوست را بهبود می بخشد.

نحوه استفاده:
روغن زیره و سرکه سیب را به نسبت مساوی مخلوط کنید تا یک تونر پوستی حاصل شود. اجازه دهید مخلوط ژله ای شود. سپس به پوست خود بمالید. این یک درمان عالی برای جوش، جوش و آکنه است.

۴. بابونه، یک ضد التهاب طبیعی

بابونه خواص درمانی شگفت انگیزی دارد و یکی از ادویه های توصیه شده ما برای پوستی درخشان و لطیف است. چرا؟ خواص ضد التهابی آن به طور موثر قرمزی، خارش و تورم پوست را کاهش می دهد. به سادگی با نوشیدن چای بابونه بدنتان ضد عفونی می شوند و زخم ها حتی سریع تر بهبود میابند.

طرز مصرف:
بسیار آسان است! یک چای بابونه باکیفیت بخرید، آن را چند دقیقه در آب جوش دم کنید و لذت ببرید! نوشیدن چای بابونه به طور منظم باعث تغذیه و مرطوب شدن پوست شما می شود و در عین حال فواید ضد التهابی فراوانی برای بدن شما فراهم می کند.

۵. جوز هندی، یک ضد عفونی کننده طبیعی

جوز هندی به کاهش التهاب و تحریک پوست کمک می کند، آبرسانی را تقویت میکند و ظاهری صاف به پوست شما می بخشد. این ادویه خوشمزه علائم و نشانه های آکنه را کاهش می دهد و همچنین می تواند به طراوت پوست خشک کمک کند زیرا بسیار مرطوب کننده است و به لایه برداری کمک می کند.

نحوه استفاده:
کافیست کمی جوز هندی را به عنوان طعم دهنده یا چاشنی به سبزیجاتی مانند سیب زمینی شیرین، هویج، کدو تنبل، کدو حلوایی زمستانی، کلم، گل کلم و اسفناج بپاشید! در کنار تجربه یک طعم عالی و قوی، سلامت پوست شما نیز بهبود پیدا میکند.

۶. زنجبیل برای پوستی درخشان و شاداب

درمان پوست با کمک زنجبیل می تواند صافی و درخشندگی کلی پوست شما را تجدید کند. این ریشه تند توانایی بهبود رنگ پوست، مبارزه با لک ها و روشن کردن لکه ها را دارد. سرشار از آنتی اکسیدان های ضد پیری، ترکیبات ضد التهابی، مواد معدنی و مواد مغذی روشن کننده پوست است که می تواند برای افراد مبتلا به روزاسه، آکنه، اگزما، پسوریازیس یا پوست ناهموار مفید باشد.

طرز استفاده:
روز خود را با یک زنجبیل و یک آب مقوی لیمو شروع کنید 1/4 قاشق چایخوری پودر زنجبیل را در یک لیوان بریزید. آب گرم را روی زنجبیل بریزید و بگذارید چند دقیقه دم بکشد. آب یک لیمو را کامل در آن بچکانید و اگر دوست داشتید با یخ سرو کنید.

۷. زردچوبه برای مبارزه با باکتری ها

کورکومین (زردچوبه) یکی از گیاهان دارویی است که به خوبی مورد بررسی و تحقیقات قرار گرفته است. شما می توانید آن را پدربزرگ ادویه های ضد التهابی در نظر بگیرید. اثرات آن به قدری قوی است که نه تنها یک عامل ضد التهابی موثر برای پوست شما است، بلکه ممکن است به درد مفاصل و سایر شرایط التهابی نیز کمک کند. علاوه بر این، نشان داده شده است که زردچوبه به میزان قابل توجهی تعداد باکتری هایی را که به طور معمول باعث ایجاد آکنه می شوند، کاهش می دهد.

طرز مصرف:
کافیست کمی از آن را در رژیم غذایی خود داشته باشید. سبزیجات و گوشت با کمی زردچوبه بسیار خوشمزه میشوند. برای تهیه دمنوش آن نیز در ازای هر ۴ لیوان آب یک لیوان پودر زرچوبه اضافه کنید. سپس آنرا از تنظیف رد کنید و بنوشید.

به معنای واقعی کلمه صدها ادویه مختلف با فواید شگفت انگیز پوست وجود دارد. ادویه مورد علاقه شما برای پوست چیست و چرا؟

منبع : 7 Spices for Glowing Skin

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید:

ارسال رایگان برای سفارش های بالای 650 هزار تومان