قهوه هسته خرما

قهوه هسته خرما چیست و چطوری درست میشه بعلاوه 5 خواص آن

قهوه هسته خرما یا قهوه خرما یکی از قدیمی ترین نوع قهوه هاست؛که خب جدیدا محبوب تر شده.این قهوه از دم کردن یا جوشاندن پودر رست شده هسته خرما تهیه می شود.
این قهوه بهترین جایگزین طبیعی فاقد کافئین برای کسایی که قهوه یا چای می خورند هست.قهوه های بدون کافئین با مواد صنعتی و شیمیایی تولید می شود، در نتیجه سالم ترین جایگزین بدون کافئین قهوه، قهوه هسته خرماست.

قهوه هسته خرما چطور تهیه میشه؟

همونطوری که از اسمش معلومه این قهوه از خرما درست میشه؛اما سوال اینه چطوری؟

خرما برای درست کردن قهوه هسته خرما

در اولین قدم هسته های خرما باید برشته شوند و ترد شدن هسته ها برای عطر بهتر این قهوه الزامیست.بعد از برشته شدن هسته ها فقط کافیه که اونها رو آسیاب کنیم  تا پودر درشتی درست بشه و بعد از اون قهوه ما آمادست.

خواص قهوه هسته خرما

  • سرشار از انواع ویتامین

از اونجایی که خود خرما حاوی انواع ویتامین مثل B1، B2، B3، B5 هست قهوه آن هم قطعا این ویتامین ها رو در خودش داره.ویتامین های B بطور کلی به عملکرد صحیح بسلول های بدن کمک می کنند و متابولیسم را افزایش می دهند؛بنابراین قهوه خرما میتونه در کاهش وزن نیز موثر باشه.

  • تقویت استخوان ها

قهوه خرما منبع کلسیم هست. همونطور که میدونین عنصر کلسیم برای تقویت استخوان ها ضروریه و میزان کافی این عنصر در بدن از پوسیدگی استخوان جلوگیری میکنه.

  • منبع مواد معدنی

خب خرما حاوی انواع مواد معدنی و پروتئین هست و قهوه ش هم در داشتن این مواد کم نمیاره. این قهوه حاوی فسفر،منیزیم،روی،پتاسیم و آهن هست.خود فسفر به تنهایی تاثیر مستقیم در رشد و ترمیم بافت های بدن داره و همونطور که میدونید آهن یک عنصر ضروری برای رفع کم خونی هست.

  • کاهش استرس

همونطور که اول مقاله بهتون گفتم قهوه خرما یک جایگزین فاقد کافئین برای چای و قهوه هست.حتما تا بحال شده که بعد از خوردن قهوه تپش قلب یا سرگیجه و افت فشار خون را حس کنید؛اینها همه از اثرات کافئین بالا هستن.اما خب چون قهوه خرما فاقد کافئین هست دیگه لازم نیست نگران این اثرات باشیم.

  • تقویت سیستم ایمنی بدن و خاصیت ضد سرطانی

این قهوه حاوی انواع آنتی اکسیدان و پلی فنول هست.آنتی اکسیدان ها اثر مستقیم در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند و پلی فنول ها نیز موادی هستند؛که با خنثی کردن اثر رادیکال های آزاد از بروز بیماری و سرطان جلوگیری می کنند.

قهوه هسته خرما چه طعمی داره؟

بر خلاف باور ها،اصلا تلخی قهوه روبوستا را نداره و مثل عربیکا ترش و میوه ای نیست. طعم اون چیزی بین روبوستا و چای با یک طعم شکلاتی ملایم است. البته اگر شما با این دو قهوه آشناییت زیادی ندارید بهتره مقاله مقایسه قهوه عربیکا و روبوستا را بخوانید.

نحوه دم کردن قهوه هسته خرما

دم کردن قهوه هسته خرما با استفاده از فیلتر

 

ابتدا قهوه جوش خودتون رو با فیلتر بپوشانید و دانه های آسیاب شده را روی آن بریزید.سپس آب را بجوشانید و به آرامی روی فیلتر بریزید تا فیلتر کامل خیس شود،بعد اجازه بدهید تا فنجان یا قهوه جوش شما به آرامی پر شود. البته قبل از دم کردن شما باید دانه های خرما را آسیاب کنید.

نحوه آسیاب کردن دانه های خرما

اول باید فر را با دمای 200 درجه سانتی گراد گرم کنید و سینی پخت را با کاغذ روغنی بپوشانید.
دانه ها را از خرماها جدا کنید.
حدود 40 دقیقه روی سینی پخت با کاغذ روغنی تفت دهید.
پس از خارج کردن از فر، از آسیاب قهوه یا غذاساز برای آسیاب کردن دانه ها استفاده کنید و پودر قهوه شما برای دم کردن آمادست.

البته اگر شما ترجیح می دهید به صورت آماده پودرشو بخرید؛ ادویه خیاطان برای شما بهترین نوع قهوه خرما رو فراهم میکنه.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید:

ارسال رایگان برای سفارش های بالای 650 هزار تومان