گرانول های قهوه فوری

روش های ساخت قهوه فوری

قهوه فوری برای خودش نوبریست! آب را میجوشانیم، کمی قهوه فوری را درون آن میریزیم و هم میزنیم. و تمام!، یک فنجان قهوه فوری و راحت! این محصول هم مقرون به صرفه است و هم حاضر کردن آن بسیار ساده است. اما این دانه های جادویی چگونه ساخته می شوند؟ در این مقاله به بررسی چگونگی روش های ساخت قهوه فوری میپردازیم. برای پاسخ به سؤالاتی، ما به دنیای قهوه فوری سری می زنیم و به این می پردازیم که چیست و چگونه درست می شود.

قهوه فوری چیست؟

قهوه فوری دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: دانه های کم آب قهوه که با اضافه کردن آب داغ به نوشیدنی قهوه تبدیل می شوند. شما به تجهیزات خاصی نیاز ندارید – فقط یک لیوان و یک قاشق – و با کل این فرآیند چند ثانیه طول می کشد تا نوشیدنی شما آماده شود. قهوه فوری مقرون به صرفه است و ماندگاری بالایی دارد و می تواند ماه ها یا حتی سال ها بدون کهنه ماندن دوام بیاورد.
بسیاری از دوستداران قهوه با قهوه فوریمیانه خوبی ندارند. بد از تبدیل قهوه به قهوه فوری طعم آن به طور کامل حفظ نمیشود، بنابراین نمی توانید انتظار کیفیت و تفاوت های ظریف تازه تازه قهوه را داشته باشید. از آنجایی که قهوه فوری ارزان است، اغلب با دانه های روبوستا با کیفیت پایین تر (اما بسیار کافئین دار) تهیه می شود.

میتوانید انواع قهوه فوری را از فروشگاه ما تهیه کنید:

روش های ساخت قهوه فوری (2 فرآیند)

دو روش متضاد برای تهیه قهوه فوری وجود دارد، یکی شامل گرمای شدید و دیگری سرمای شدید. هدف نهایی حذف تمام مایع قهوه دم شده است. وقتی این گرانول ها را در آب داغ می ریزید، دوباره هیدراته می شوند و یک فنجان قهوه تولید می کنند. در اصل قهوه فوری قهوه دم کشیده ایست که تمام آب خود را از دست داده و تبدیل به پودر یا کریستال های قهوه شده.

روش اول: حرارتی (خشک کردن پاششی)

روش حرارتی یا پاششی شامل اسپری کردن قهوه دم کرده در یک دیگ داغ هواست. هوا تا حدود ۲۵۰ درجه سانتیگراد گرم می شود و باقطرات قهوه قبل از به زمین رسیدن، به کریستال های قهوه تبدیل می شوند.

روش دوم: فریز کردن (خشک‌کردن انجمادی)

روش دوم خشک کردن انجمادی است، که در آن مایع دم کرده غلیظ قهوه را در سینی هایی پخش میکنند. سپس قهوه را به سرعت سرد می کنند تا آب آن مستقیماً از یخ به بخار تبدیل شود (تصعید شود). این یک فرآیند شیمیایی پیچیده‌ است، اما منجر به بهتر شدن طعم قهوه فوری می‌شود.
ابتدا قهوه دم کرده به صورت کنسانتره پخته می شود. سپس سرد می شود تا بافت لجنی پیدا کند. در مرحله بعد، آن را به شکل صفحات در حدود -40 درجه فارنهایت منجمد می کنند. در نهایت، در خلاء تبخیر می‌شود و صفحه هایی از قهوه فوری باقی می‌ماند سپس آن ها را فشار خورد میکنند تا دانه ها (گرانول ها) قهوه فوری به صورت کریستالی شکل حاصل شوند. در آخرین مرحله این دانه ها را از صافی ها با اندازه های مختلف عبور میدهند تا گرانول های کریستالی با سایز های مختلف جداسازی شوند.

نتیجه گیری

حالا می دانید روش های ساخت قهوه فوری چگونه اند! همه چیز با قهوه دم کرده معمولی شروع می شود که یا در هوای بسیار گرم بخار شده، یا منجمد شده و به بخار تبدیل می شود. برای داشتن بهترین طعم و مزه قهوه فوری، به دنبال نوعی باشید که با روش انجمادی تهیه شده است. اگر یک نوع قهوه ارزان قیمت و ماندگار می خواهید که دم کردن آن فوق العاده آسان باشد، به دنبال چیزی جز قهوه فوری نباشید!

 

منبع :

How is Instant Coffee Made? The Science Behind the Magic

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید:

ارسال رایگان برای سفارش های بالای 650 هزار تومان