سرخ کردن ادویه

روش های تهیه ادویه

هر ادویه دنیایی از راز است، تنها با اضافه کردن مقدار کمی از آن میتواند عطر، طعم و رنگ غذای خود را درگرگون کنید. سالهای درازیست که ما برای بازی با طعم خوراکی های خود انواع ادویه ها را به وعده های خود اضافه میکنیم. در همین راه روش های مختلفی ازتهیه و استفاده آن را کشف و استفاده کرده ایم.در این مقاله روش های تهیه ادویه در غذا را به چهار روش با هم بررسی خواهیم کرد.

نسابیده (درسته)

ادویه های نسابیده یا درسته از خشک کردن برگ ها، دانه ها و یا ریشه های یک گیاه تهیه میشوند. اگر این گیاهان به صورت تازه در دسترس باشند استفاده از آنها اولویت دارد. یکی از مزیت های تهیه ادویه نسابیده نسبت به نوع پودری و آسیاب شده این است که طعم خود را برای مدت بیشتری حفظ میکنند. میتوان آنها را به صورت نسابیده تهیه کرد وهنگام نیاز آن را آسیاب کرد و به صورت پودر دراورد.

پودری

بسیاری از ادویه ها تا زمانی که پودر نشوند طعم خود را آزاد نمی کنند – مانند جوز هندی درسته که تا آنرا رنده یا آسیاب نکنید عطر چوب آن در غذا آزاد نمیشود. یا مثل دانه فلفل سیاه که گرچه درسته نیز استفاده میشود،‌اما پودر آن طعم و عطر بسیار قوی تری دارد.

بو داده (تفت دادن بدون روغن)

اگر حرفه ای هستید، می‌توانید ادویه‌ها را در فر خشک کنید. اگر تجربه نداشته باشید به راحتی می‌توانید  تابه‌ یا سینی های خود را خراب کنید و ادویه خود را بسوزانید. بنابراین ایمن‌ترین و ساده‌ترین روش برشته کردن در ماهیتابه گرم و خشک (بدون روغن) است. تابه را به طور مداوم حرکت دهید تا دانه ها نسوزند، درست مانند زمانی که سرخ می کنید. این کار محیط خانه شما را با بویی وسوسه انگیز پر می‌کند: تنها همین عطر و بویی که براه میوفتد ارزش این کار را دارد! سپس ادویه‌های بو داده شده را می‌توان در ظروف دربسته نگهداری کرد و بعدا خورد یا پودر شوند.

بیشتر بخوانید :‌ روش های تفت دادن ادویه

 

پر فروش ترین محصولات ادویه خیاطان :

سرخ کردن (در روغن)

یکی دیگر از روش های تهیه ادویه سرخ کردن آن در روغن است. در هند، استفاده از روغن حیوانی گی (Ghee) برای نرم کردن دانه ها به منظور دستیابی به طعم مناسب، مرسوم است: روغن باید بسیار داغ باشد تا موثر باشد و بهتر است از روغن هایی که نقطه جوش بالاتری دارند استفاده شود. به همین دلیل، ما توصیه نمی کنیم که این روش را با روغن زیتون امتحان کنید (زیرا خود روغن زود میسوزد و دود میکند)، اما می توانید از روغن نارگیل به عنوان جایگزین گیاهی استفاده کنید. زیاد فرقی نمیکند از چه روغنی استفاده کنید، کافیست یک تابه بردارید، دو قاشق غذاخوری روغن اضافه کنید، روی حرارت زیاد بگذارید و شروع به اضافه کردن ادویه کنید. بیشتر دستور العمل ها توصیه می کنند ابتدا دانه های خردل را اضافه کنید زیرا زمان میبرد تا دانه های آن طعم خور را آزاد کنند. هدف سرخ کردن ادویه اضافه کردن عطر ایجاد شده به روغن و غذای شماست.

سعی کنید که مواد خود را از نظر تندی و عطر هنگام سرخ کردن بررسی کنید. ممکن است یک ادویه به اندازه کافی عطر و طعم خود را آزاد کرده باشد و نیاز به سرخ کردن بیشتر نداشته باشد.

منبع :

HOW TO PREPARE SPICES FOR COOKING

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید:

ارسال رایگان برای سفارش های بالای 650 هزار تومان