5 دمنوش ضد اضطراب که باید امتحان کنین!

خیلی موقع ها پیش میاد که دچار استرس میشیم و بی دلیل یا با دلیل ناآروم هستیم  و حتی خوابمون هم دچار اختلال میشه. اینجور موقع هاست که مادربزرگامون بهمون پیشنهاد میدن که یک چای نبات بنوشیم و سعی کنیم استراحت کنیم. ولی خب در واقع چای خودش دارای کافئینه، که همین باعث میشه ضربان قلبمون بره بالا و بیشتر بی قرار بشیم. پس بهترین انتخاب دمنوش ضد اضطراب هست.

وقتی بخاطر تنش هایی که دور و برمون وجود داره دچار استرس و اضطراب میشیم من پیشنهاد میکنم که به جای داروهای شیمیایی و پر از عوارض سعی کنیم تا جایی که میشه از خوراکی های طبیعی مثل دمنوش ها استفاده کنیم.

5 دمنوش ضد اضطراب

دمنوش سنبل الطیب

دمنوش سنبل الطیب

سنبل الطیب گیاهی گلدار و چند ساله بومی اروپا و آسیاست. در تابستان، گیاه بالغ اون میتونه 1.5 متر ارتفاع داشته باشه، گل‌های صورتی یا سفید این گیاه معطر هستن که بسیاری از گونه‌های مگس، به‌ویژه مگس‌های شناور رو جذب میکنه.

خواص دمنوش سنبل الطیب

چای سنبل الطیب یک نوشیدنی گیاهیه که از ریشه و ساقه های زیرزمینی سنبل الطیب درست میشه.  خب از اونجایی که این یک دمنوش ضد اضطراب هست خواص نوشیدنش شامل بهبود خواب، کاهش استرس و تسکین درد مثل درد های قاعدگی و حتی کاهش علائم یائسگیست.

طرز تهیه

یک قاشق چایخوری سنبل الطیب رو توی یک لیوان آب جوش با دمای 80 درجه بریزید و بهش 20 دقیقه زمان بدین و بعد میل کنین. فقط سعی کنین که در یک روز  بیش از 3 گرم از این دمنوش رو استفاده نکنین.

دمنوش بهار نارنج

 

 دمنوش بهار نارنج طبس

بهار نارنج  که از شکوفه درخت نارنج درست میشه دمنوش عطری مثل چای سبز یاس داره که با لیمو ترش ترکیب شده. این دمنوش یک عطر لطیف مثل گل رز در کنار تازگی نارنج داره و در مجموع، عطر خیلی خوبی داره.

خواص بهار نارنج

بهارنارنج بخاطر اثرات آرام بخش خفیفی که روی سیستم عصبی داره، به عنوان  یک دمنوش ضد اضطراب و  درمان بی خوابی استفاده میشه. بعلاوه که این دمنوش برای ناراحتی معده خفیف و مشکلات هضم غذا هم توصیه میشه.

طرز تهیه

یک قاشق چایخوری بهارنارنج رو در یک فنجون آبجوش بریزین و بزارید دم بکشه. (حواستون باشه زیاد نریزید چون تلخ میشه). دمنوش تون رو می تونید با عسل ، دارچین، گل محمدی، به لیمو یا زنجبیل درست کنین تا عطر و طعم اون رو تقویت کنید.

دمنوش بابونه

دمنوش ضد اضطراب بابونه

 

بابونه از اون گیاه هاییست که خواص درمانی زیادی داره و همین باعث میشه که در زندگی روزمرمون خیلی کاربردی باشه. طبع این گیاه گرم و خشک متمایل به معتدله. و خیلی جاها از بابونه به عنوان دارو برای درمان و تسکین بیماری استفاده میشه. ولی مهم ترین نکتش اینه که میشه باهاش یک دمنوش ضد اضطراب خوش عطر درست کرد.

خواص دمنوش بابونه

این دمنوش بیشتر به عنوان یک آرام بخش گوارشی مورد توجه قرار میگیره و برای درمان اختلالات گوارشی مختلف از جمله نفخ، سوء هاضمه، اسهال، بی اشتهایی، بیماری حرکت، تهوع و استفراغ استفاده میشه. البته باید اضافه کنم که برای درمان قولنج، کروپ و تب در کودکان هم میشه ازش استفاده کرد.

طرز تهیه

یک لیوان آب جوش را روی 2 الی 3 قاشق چایخوری بابونه بریزید و به مدت 5 دقیقه دم کنید. برای سرو، در فنجان چای بریزید و در صورت نیاز از یک صافی مشبک استفاده کنید.

دمنوش گل گاو زبون

دمنوش ضداضطراب گل گاو زبون

 

گل گاو زبون یکی دیگه از اون دمنوش های ضد اضطرابه و خب از اونجایی که طبعش گرمه یکی از بهترین نوشیدنی های زمستانیست. که خواص زیادی هم داره.

خواص گل گاو زبون

این دمنوش گیاهی دارای خواص ضد باکتریال، آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، آرامبخش، ادرارآور، التیام بخش و ضد سرفه ست؛ که برای درمان تب، سردرد و دردهای التهابی توصیه میشه.

طرز تهیه

1 قاشق چایخوری گل گاو زبون رو در یک لیوان آبجوش بریزین و بزارید به مدت 5 دقیقه دم بکسه و بعد با استفاده از صافی در یک فنجان سروش کنید.

دمنوش اسطوخودوس

دمنوش ضداضطراب اسطوخودوس

این دمنوش از  دم کردن جوانه های گل اسطوخودوس  در آب داغ درست میشه. این دمنوش گیاهی از گیاه Lavandula Angustifolia که معمولاً در آب و هوای مدیترانه ای یافت میشه تهیه میشه.

خواص دمنوش اسطوخودوس

اگرچه تحقیقات کمی رو خود گیاه اسطوخودوس صورت گرفته و بیشتر متمرکز روی عصاره آن بوده؛ اما ثابت شده دمنوشش برای آرامش اعصاب، خواب بهتر، بهبود سلامت پوست میتونه استفاده بشه.

طرز تهیه

آب را بجوشانید و سپس چند قاشق چایخوری از اسطوخودوس رو بهش اضافه کنین و بزارید به مدت 3 الی 4 دقیقه دم بکشه و سپس مخلوط رو از صافی رد کنید و از نوشیدنیتون لذت ببرین!

 

خب اینم از اون 5 دمنوش ضد اضطراب که میتونن شما رو از بی خوابی و ناآرامی نجات بدن. که البته میتونین به جای چای عصر ها هم میل کنید.

پیشنهاد خود من اینه که کنارش یک چیز شیرین هم نوش جان کنید مثل کیک یزدی؛ که خیلی راحت خودتون هم میتونین درست کنین. البته اگر درست کردنش رو بلد نیستن نگران نباشین شما میتونین طرز تهیه کیک یزدی فنجانی رو از پستمون در اینستاگرام یاد بگیرید.

البته اینم اضافه کنم که خب در خیلی از شرایط که اضطراب و علائم اون افزایش پیدا میکنه شاید دمنوش تاثیر زیادی در ما نداشته باشه و بهترین کار مراجعه به پزشکه.

به طور کلی خوردن این دمنوش ها هر از چند گاهی میتونه تاثیر خیلی مثبت در روحیه و سلامتی ما بزاره و اگر علاقمند به تهیه آنها هستید ما خوشحال میشیم که انتخاب شما باشیم.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید:

ارسال رایگان برای سفارش های بالای 650 هزار تومان