کیک یزدی فنجونی و طرز تهیه اون

کیک یزدی رو شاید خیلی از ما ها با خاطرات خوردن اون در بچگی یاد کنیم، اما این شیرینی خوشمزه با این حال که خیلی از انواع شیرینی های مختلف از جمله نون خامه ای و شیرینی کشمشی به بازار اومدن اما از یاد هیچ کس نرفت ، چون که خیلی ها خوب میدونن که طعم این شیرینی خوشمزگی چای را دوچندان می کنه.

دستور پخت کیک یزدی فنجونی ترد و خوشمزه:

مواد لازم برای کیک یزدی فنجونی:

  • یک عدد تخم مرغ
  • نصف لیوان شکر
  • نصف قاشق چایخوری وانیل
  •  نصف لیوان شیر
  • نصف لیوان روغن مایع
  • یک لیوان سرپر آرد
  •  یک و نیم قاشق چایخوری بیکینگ پودر

 

 

ابتدا همه مواد رو از یک ساعت قبل از یخچال بیرون بیارین تا به دمای محیط برسن.بعد فر رو با دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنین تا گرم بشه. تخم مرغ ها رو توی ظرف مناسبی بشکنید و با همزن برقی چند دقیقه هم بزنید تا کاملا یکدست بشن.بعدش شکر رو به تخم مرغ ها اضافه کنین و هم بزنین تا کرم رنگ بشن.بعد روغن مایع رو به مخلوط شکر و تخم مرغ کرم رنگ شده اضافه کنین و هم بزنین.

بعدش از کمی هم زدن مخلوط ماست را هم اضافه کنید و با مواد میکس کنین. بعد ار مخلوط ماست به ترتیب گلاب ، هل و عسل را اضافه کرده و هم بزنین. دیوارهای ظرف را تمیز کنین. مخلوط آرد و بکینگ پودر را با هم الک کنید و کم‌کم توی چند مرحله به مواد مخلوط کنید و با همزن به آرامی هم بزنید. مایع آماده شده رو سریعا به مرحله بعدی که ریختن توی داخل قالب هست میبریم تا مایه کیک منتظر نمونه.

مایه آماده شده را با قیف و یا با قاشق در قالب مافین که قبلا کاغذ مخصوص کیک یزدی گذاشتیم میریزین و تقریبا دو  سوم قالب رو پر میکنیم.

و یا توی قالب های کوچیک کیک یزدی که با کپسول یا همون کاغذ مخصوص کیک یزدی هست پر کنید. فقط دقت کنین قالب ها رو سر خالی پر کنین. با ته قاشق وسط مایه رو یکم گود کنین و یکم کنجد داخلش بریزین.

مرحله نهایی پخت کیک یزدی فنجونی:

سینی را برای 10 دقیقه در فر با دمای 200 درجه سانتی گراد که قبلنم گرم شده قرار داده تا کیک ها کامل باد کنند.وقتی کیک ها باد کرد درجه فر را کمتر کرده و به دمای 180 درجه می رسانیم و 10 دقیقه دیگر اجازه می دهیم تا کیک ها طلایی و پخته شوند. بعد از پخته شدن ،کیک یزدی ها را از فر در بیاورید و اجازه دهید سرد شوند و سپس در ظرف مورد نظر بچینید و به همراه عزیزانتان با چای عصرانه میل کنید.

چند عدد کیک یزدی فنجانی

نکاتی که ممکنه باعث پف نکردن کیک بشه:

  1. ممکنه اندازه هاتون دقیق نباشه.
  2. زمان مخلوط کردن مواد زیاد یا کم بوده باشه.
  3. دمای فرتان مناسب نباشه.
  4. موقع ترتیب اضافه کردن مواد رو رعایت نکرده باشین.
  5. کره یا تخم مرغتون هم دما با محیط نشده باشن.
  6. بکینگ پودرتون تاریخ گذشته و یا کم بوده باشه.
  7. مقدار روغن بیش از حد باشه.
  8.  قالب کیکتون نسبت به مایع اون بزرگ بوده باشه.
  9. قالب کیک یزدی نباید چرب بشه. چون بر اثر حرارت بالا چربی وارد بافت کیک میشه و پف کیک رو میخوابونه. پس حتما از قالب های نچسب برای تهیه کیک یزدی استفاده کنین.
  10. قالب کیکی رو که قبلا استفاده کردین حتما یک بار دیگر بشوییدش و کاملا خشکش کنید تا هیچ اثری از چربی روی آن باقی نمونده باشه.
  11. اگه موقع پختن کیک در فر رو باز و بسته کنین یا اون را خیلی زودتر از تموم شدن پخت باز کنین وسط کیک شما پف نمیکنه.
  12. اگه زمان آماده‌سازی مایه کیک و پخت اون زیاد باشه باعث میشه اطراف کیک شما پف کرده ولی وسط اون پف نکنه.

شما میتونین مقاله های دیگمون رو هم از اینجا بخونین.

منبع: namnak.com

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید:

ارسال رایگان برای سفارش های بالای 650 هزار تومان