میوه های خشک و تازه

میوه تازه بهتر است یا میوه خشک؟

احتمالاً شما هم میگویید که مصرف میوه ها و سبزیجات به معنای داشتن یک رژیم غذایی سالم است. اما خوردن یک چیزبرگر بزرگ با دورچین سالاد، یا نوشیدن سه لیوان آب پرتقال نمیتواند روش خوبی برای مصرف میوه و سبزی باشد. یک وعده غذایی “سالم” به مفاد آن بستگی دارد. آیا آن سالاد دورچین واقعاً چیزی به ارزش غذایی آن افزوده است؟ آیا وقتی که سه لیوان آب پرتغال نوشیدید، منجر به افزایش قند خون شما میشود؟ وقتی صحبت به میوه می‌رسد، همیشه بیشتر بمعنای بهتر نیست. بنابراین باید انواع میوه های مصرفی خود را درست انتخاب کنید. همیشه می توانید میوه ها را تازه مصرف کنید، با این باور که هیچ چیز به اندازه مصرف اصیل یک ماده نیست. اما یکی دیگر از گزینه‌های محبوب و موثر، میوه‌های خشک است که مورد علاقه بسیاری بویژه علاقه مندان به آجیل است. در این مقاله قصد داریم به بررسی انتخاب بین میوه تازه یا خشک بپردازیم.

میوه های خشک نیز قطعا مزایای خود را دارند. آنها در قفسه های شما ماندگار هستند، به راحتی بسته بندی می شوند و سرشار از مواد مغذی هستند. زردآلو خشک، خرما، انجیر و کشمش سرشار از پتاسیم هستند که برای تنظیم فشار خون، انقباضات ماهیچه‌ای و سیگنال‌های عصبی به آن نیاز دارید. میوه های خشک همچنین دارای فیبر بالایی هستند که به جلوگیری از یبوست کمک می کند و برای باکتری های روده شما عالی است. اما از نظر سلامتی چگونه میتوان میوه های خشک را در برابر تازه‌شان قرار داد؟

میوه های خشک خیاطان

هرچه تازه تر بهتر

میوه تازه و میوه خشک یک تفاوت اصلی دارند و آن میزان تراکم و چگالی آن است. از آنجایی که میوه‌های خشک آب خود را از دست می‌دهند، کوچک‌تر می‌شوند و نسبت به میوه‌های تازه قند و کالری بیشتری در حجم خود دارند. و از آنجایی که آنها بسیار کوچک هستند مصرف آن راحت تر و بصرفه تر است. مثلا وقتی میخواهید تعدادی زردآلو را با خود حمل کنید میفهمید که حمل خشک آن بسیار راحتتر است. طبق تحقیقاتی تنها یک و نیم عدد انجیر خشک 70 کالری بدن شما را تامین میکند. تامین همین مقدار در مورد خوردن سه خرما یا دو قاشق غذاخوری بلوبری یا گیلاس خشک نیز صدق می کند. اگر در مصرف میوه های خشک زیاده روی کنید می توانند منجر به نفخ یا تولید گاز معده شوند.

اگر مراقب قند خون خود هستید، هنگام انتخاب بین میوه های تازه و خشک، به میزان گلیسمی (قندی) آن توجه کنید. به گفته نیویورک تایمز و هلث لاین، میوه های خشک در مقیاس گلیسمی غنی‌تر هستند اما ممکن است برای سیر کردن شما، میوه خشک بیشتری نسبت به میوه تازه نیاز باشد. چه میوه های خشک یا میوه ها تازه را ترجیح میدهید، و یا آن را به صورت اسموتی یا آب میوه دوست دارید، خوب است که انواع خشک و تازه آن را امتحان کنید و قند و سایر مواد مغذیشان را اندازه گیری و مصرف کنید.

منبع : Fresh Fruit Vs Dried Fruit: Which Is Better For You?

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید:

ارسال رایگان برای سفارش های بالای 650 هزار تومان