ادویه مناسب روزهای سرد

ادویه مناسب روزهای سرد

تو روزای سرد چی میچسبه؟

هم نوشیدنی داغ و هم غذای گرم و خوشمزه.

هیچی بهتر از این نیست که تو هوای سرد از بیرون با کلی لباس و بار و بندیل بیایی خونه و بشینی نوشیدنی و غذای گرم بخوری.

ادویه مناسب روزهای سرد میتونه به طبع بدن کمک کنه.

غذای گرم هم اگه توش ادویه هایی داشته باشه که بتونه خوشمزه ترش کنه دیگه چه بهتر.

ما تو این مقاله در مورد ادویه مناسب روز های سرد میگیم براتون تا بتونیم توی گرمای خونه و قلبتون نقشی داشته باشیم. امیدواریم از محصولاتمون استفاده کنین و لذت ببرین.

ادویه مناسب روزهای سرد

 

فلفل سیاه

کلی فلفل تو دنیا هست که در طعم و عطر غذا تاثیر زیادی دارن. میتونن اگه به اندازه و درست استفاده بشن، یه غذای خوشمزه بهتون تحویل بدن. حالا ما اینجا براتون چندتاش رو توضیح میدیم.

فلفل ها میتونن یکی از ادویه مناسب روزهای سرد باشن.

فلفل سیاه

طعم این فلفل تند و ملایم هست. از فلفل سیاه بیشتر برای عطر بی نظیرش در غذا استفاده میکنن.

فلفل سیاه طبع گرم و خشک داره. مقوی معده و بادشکن هست.

فلفل سیاه ادویه مناسب روزهای سرد

گرد فلفل سیاه باعث فرار حشرات موزی میشه. فلفل سیاه مقوی حافظه و اعصاب انسان هست. همچنین دردهای عصبی رو درمان میکنه. فلفل سیاه باعث میشه تا خون شما غلیظ بشه.

فلفل سیاه برای ادویه مناسب روزهای سرد عالیه.

  • پودر فلفل سیاه

    5.00 از 5

    پودر فلفل سیاه بیش از آنچه که متصور بشه دارای خواص و فواید برای بدنه. از این ادویه پرخاصیت جهت سلامت پوست، کاهش وزن، سلامت دستگاه گوارش، درمان زخم…

    تومان42.000تومان475.000

فلفل سفید

دانه فلفل منبع هر دو فلفل سفید و فلفل سیاه هست. چیزی که بین این دو فلفل تفاوت ایجاد میکنه، در واقع فرآیند کشت و آماده‌ سازی این دو هست.

فلفل سفید
خواص فلفل سفید

فلفل سیاه زمانی چیده میشه که دانه هاش رسیده باشه و سپس در مقابل آفتاب خشک میشه. در حالی که فلفل سفید از دانه داخلی اون تهیه میشه، که پوسته اون بعد از خشک شدن کنده میشه. هر دوی این فلفل ها با توجه به طعم متفاوتی که دارن، با کاربردهای متفاوت در آشپزی استفاده میشن.

از فلفل سفید برای تسکین درد، پوسیدگی دندان، کاهش وزن، تقویت سیستم گوارشی و سلامت استخوان استفاده میکنن.

فلفل قرمز

فلفل قرمز تند یا فلفل کاین ماده‌‌ ای به نام کپسایسین داره که فواید متعددی برای سلامتی بدن داره. فلفل کاین به غیر از کپسایسین حاوی ویتامین‌ ها و مواد معدنی متنوعی هست که در بخش ارزش غذایی به اونا اشاره کردیم.

فلفل قرمز

خواص فلفل قرمز تند شامل کاهش اشتها، کمک به پایین آوردن فشار خون، کاهش احتمال ابتلا به سرطان، بهبود پسوریازیس، تقویت سیستم ایمنی بدن، تسکین درد مفصلی و سم‌زدایی بدن میشه. میتونین فلفل قرمز تند تازه رو به سالاد اضافه کنین یا پودر اون رو روی غذا های مختلف بریزین.

همونطور که میدونین فلفل قرمز خیلی تنده و برای ادویه مناسب روزهای سرد گزینه خوبی میتونه باشه.

فلفل پولبیبر

به فلفل پولبیبر در زبان عربی حلب میگن. این فلفل از نوعی فلفل گوشتی نسبتا شیرین تهیه میشه که مخصوص ترکیه ست و عمدتا هم در این کشور کشت داده میشه. پول بیبر، نوعی فلفله که غلاف اون در زمان رسیدن، به رنگ شرابی در میاد.

پولبیبر ادویه مناسب روزهای سرد

در این زمان، فلفل رو بلافاصله میچینن و زمانی که به درجه نیمه خشکی رسید، دانه های اون رو از فلفل جدا میکنن. حالا فلفل رو ساطوری و خرد میکنن که حالت پرک داشته باشه.

در نهایت پولبیبر، در قالب نوعی ادویه گوشتی و چرب به آشپزخانه ها وارد میشه. رنگ شرابی این فلفل و حالت پرک بودن اون دیزاین عالی برای انواع غذاهاست و شما میتونین اون رو بعد از پخت و در هنگام سرو غذا، به کار ببرین.

هل سبز

خواص هل سبز برای ادویه مناسب روزهای سرد

سلامت قلب و عروق

مطالعات صورت گرفته در زمینه تاثیر مصرف هل بر سلامت قلب و عروق نشون دادن این ماده به پایین آوردن ضربان قلب یا کنترل ریتم ضربان کمک میکنه و فشار خون بالا رو کنترل میکنه.

تقویت سلامت قلب

خواص آنتی اکسیدانی هل میتونه سلامت قلب رو تقویت کنه. هل همچنین حاوی فیبر هست، مواد مغذی که میتونه به کاهش سطح کلسترول و بهبود سلامت قلب کمک کنه و میتونه سطح فشار خون رو کاهش بده و این برای قلب مفیده.

هل سبز ادویه مناسب روزهای سرد

 درمان سکسکه

هل دارای خواص آرامش بخش عضلانی هست و این میتونه به کاهش سکسکه کمک کنه. برای اینکه سکسکه تون کم بشه یک قاشق چای خوری پودر هل رو به آب گرم اضافه کنین و بذارین حدود 15 دقیقه بمونه. بعد صافش کنین و سرو کنین.

دارچین

خواص دارچین برای ادویه مناسب روزهای سرد

کنترل قند خون

بعضی مطالعات اشاره کرده ن که این ادویه به مقاومت بدن افراد انسولینی کمک میکنه.

به همین دلیله که بسیاری از افراد مبتلا به دیابت، از این ادویه برای کنترل قند خون استفاده میکنن. میتونین دارچین رو به شکل چای یا به عنوان مکمل مصرف کنین.

دارچین ادویه مناسب روزهای سرد

نگه‌ دارنده‌ ی مواد غذایی

یکی از خواص جالب دارچین که کمتر مورد توجه قرار گرفته، خاصیت نگه‌ دارندگی اون هست. به‌ خاطر ویژگی آنتی‌ باکتریالی و همچنین آنتی‌ اکسیدانی که دارچین داره میتونه به‌ عنوان نگه‌ دارنده‌‌ ای طبیعی برای خیلی از مواد خوراکی به‌کار بره.

در تحقیقات اخیر مشاهده شده میوه‌ هایی که تحت حفاظت برگ‌ های دارچین بودن برای مدت طولانی‌تری سالم موندن. در واقع دارچین از تغییر رنگ میوه‌ ها و سبزیجات که در نتیجه‌ی اکسید شدن اونا ایجاد میشه، جلوگیری میکنه.

 کمک به تسکین دردهای عضلات و سردرد

دارچین به دلیل خواص ضد التهابی که داره، میتونه سفتی و سختی ماهیچه ها و مفاصل رو از بین ببره.

دارچین برای ورزشکارا و افراد مبتلا به آرتریت خیلی خوبه و همچنین برای تسکین سردردهایی که به دلیل سرماخوردگی میان سراغمون خیلی میتونه مفید باشه.

خواص دارچین اونو برای ادویه مناسب روزهای سرد مناسب کرده.

امیدواریم تو زمستون سرما نخورین و آنفلوآنزا نگیرین و این ادویه مناسب روزهای سرد به بدن و حال بهترتون کمک کنه.

یکی از ادویه هایی که میتونین برای ادویه مناسب روزهای سرد استفاده کنین پودر سیر هست. میتونین از خیاطان تهیه کنین.

اگه شما هم ادویه مناسب روزهای سرد سراغ دارین میتونین تو اینستاگرام ادویه خیاطان با بقیه به اشتراک بذارین. اونجا درمورد ادویه ها مون زیاد پست داریم و چندتا نوشیدنی و غذای خوشمزه هم آموزش دادیم.

بهمون سر بزنین خوشحال میشیم!

منبع:

Warm Spices for Cold Weather

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید:

ارسال رایگان برای سفارش های بالای 650 هزار تومان