کیوی خشک

خواص و فوائد کیوی خشک

کیوی تازه همیشه در دسترس نیست و نمیتوان برای مصرف بلند مدت آن را نگهداری کرد. به همین دلیل کیوی خشک میتواند یک جایگزین بسیار مناسب باشد. این میوه خشک، کم چربی است، کالری نسبتا کمی دارد و حاوی مواد مفیدی مثل مواد معدنی و فیبر است. گاهی به خشک آن کمی شکر اضافه میکنند. اگر شکر در رژیم غذایی شما جایی ندارد میتوانید انواع بدون شکر آن را تهیه کنید. در این مقاله به بررسی خواص و فوائد کیوی خشک میپردازیم.

بررسی ۴ خاصیت کیوی خشک

کالری و چربی

۵۰ گرم کیوی خشک حاوی 180 کالری است. این مقدار بسیار بیشتر از همان وعده کیوی تازه است که 30 کالری دارد. این به دلیل فرآیند خشک کردن میوه است که کالری و سایر مواد مغذی را متمرکز تر می کند. یک وعده کیوی خشک گزینه خوبی برای میان وعده است. 100 تا 200 کالری را برای میان وعده های بین وعده های غذایی ارائه میدهد. یک وعده کیوی خشک شامل 0.5 گرم چربی است، آنقدر کم که این میوه خشک را به گزینه خوبی برای رژیم های کم چرب تبدیل می کند.

کربوهیدرات و فیبر

یک وعده (۵۰ گرم) کیوی خشک محتوی ۴۳ گرم کربوهیدرات است. برنامه غذایی شما باید 225 تا 325 گرم کربوهیدرات در روز داشته باشد تا سطح انرژی شما حفظ شود. شما همچنین در هر وعده از این میوه خشک 0.5 گرم فیبر دریافت می کنید. نه کیوی خشک شده و نه تازه، مقدار زیادی فیبر را تامین نمی کند – شما روزانه به 25 تا 38 گرم فیبر نیاز دارید. با این حال، یک مطالعه منتشر شده در شماره سپتامبر 2007 “World Journal of Gastroenterology” نشان می دهد که مردان و زنان چینی که در یک دوره چهار هفته ای دو بار در روز کیوی می خوردند به لطف وجود فیبر در این میوه، یبوستشان را تسکین می دادند.

مواد معدنی

کیوی خشک انتخاب خوبی برای دریافت آهن و کلسیم است. یک وعده از این میوه 4 درصد کلسیم مورد نیاز روزانه شما را تامین می کند. کلسیم موجود در کیوی خشک تراکم و استحکام استخوان را تقویت می کند. شواهد موجود در نسخه مارس 2011 “ژورنال پریودنتولوژی بالینی” مصرف کیوی را برای افزایش مصرف آنتی اکسیدان به عنوان وسیله ای برای جلوگیری از پریودنتیت (یک وضعیت التهابی بافت های اطراف دندان) نشان می دهد. شما همچنین 3 درصد از مصرف توصیه شده روزانه آهن را که یک ماده معدنی حیاتی برای افزایش تولید گلبول های قرمز خون است را در هر وعده از این میوه خشک دریافت میکنید. همچنین کیوی منبعی از پتاسیم و منیزیم است. این دو ماده معدنی به کنترل فشار گردش خون و عملکرد مطلوب بخش اعصاب ما کمک می کنند.

منبع ویتامین ث

علیرغم اینکه کیوی میوه کوچکی است، هر کیوی بیشتر از سه پرتقال ویتامین C دارد. طبق گزارش The Natural Food Hub مقدار خاص ویتامین در یک وعده کیوی خشک به مجموعه محصولات ارگانیک مورد استفاده بستگی دارد، اما از آنجایی که خواص غذایی کیوی خشک متمرکز تر است، بیشک ویتامین C بیشتری نسبت به نوع تازه اش دارد. پایگاه داده‌های مواد غذایی وزارت کشاورزی در ایالات متحده، هر یک کیوی معمولی را دارای تقریباً 64 میلی‌گرم ویتامین C یا حدود 151 درصد از مقدار مورد نیاز روزانه در هر وعده را دارد به ثبت رسانده. برخی از مجموعه ها، به عنوان مثال، کیوی برونو، تا 140 میلی گرم در هر وعده را دارا هستند.

منابع:

What Are the Benefits of Dried Kiwi Fruit?

Find Out 6 Health Benefits of Dried Kiwi Here!

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید:

ارسال رایگان برای سفارش های بالای 650 هزار تومان