پودر پانکو چیست؟ و طرز استفاده آن

همه افراد حتی برای یه بار هم که شده غذاهای سوخاری رو امتحان کردن. تو غذاهای سوخاری علاوه بر کیفیت مرغ، ماهی یا قارچ و یا… کیفیت پودر سوخاری هم خیلی مهمه. پودر سوخاری پانکو یکی از بهترینشون هست که توی این بلاگ دربارشون صحبت می کنیم.

طرز تهیه پودر سوخاری پانکو

توی طرز تهیه پودر سوخاری پانکو از یه دستور ژاپنی استفاده میشه و جالبه بدونید که پانکو در زبان ژاپنی به معنای یک تیکه نون کوچیک هست. پس یعنی این پودر از نون درست میشه.

با استفاده از جدیدترین دستگاه های روز میتونید نون ها رو چه با حجمی زیاد یا سبک رو آسیاب کنید.

حالا برای تهیه این پودر سوخاری اول نون رو توی فر خشک کنید و بعدش داخل غذاساز بریزیدش تا خورد بشه نکته دیگه اینکه نباید بزارید پودر سوخاری خیلی نرم بشه. بعدش ادویه های (پودر زنجبیل، زرد چوبه، پودر کاری، شکر قهوه ای، فلفل قرمز، فلفل سیاه، پودر سیر، پاپریکا و نمک) رو اضافه کنید.

غذا درست شده با پودر پانکو

مواد لازم برای درست کردن پودر پانکو:

نان تست: یک پیمانه
پودر زنجبیل: یک قاشق غذاخوری
زردچوبه: یک قاشق غذاخوری
پودر کاری: نصف قاشق غذاخوری
شکر قهوه ای: نصف قاشق غذاخوری
فلفل قرمز: یک قاشق غذاخوری
فلفل سیاه: دو قاشق غذاخوری
پاپریکا: یک قاشق غذاخوری
پودر سیر: دو قاشق غذاخوری
نمک: به مقدار لازم

معمولا پودر سوخاری پانکو نارنجی رنگ هست و برای این هم میتونید از رنگ خوراکی نارنجی استفاده کنید.

حالا ما برای راحت تر شدن کار و کیفیت بهتر این محصول رو آماده کردیم که میتونید از فروشگاهمون خرید کنید.

کاربرد پودر سوخاری پانکو:

از کاربردای پودر سوخاری پانکو میشه به استفاده از اون برای سرخ کردن مرغ، ماهی، میگو، قارچ سوخاری و خیلیای دیگه… اشاره کرد.

از این پودر برای سرخ کردن غذاها رو میتونید برای دورهمی ها مهمونی ها یا هر جشنی استفاده کنید تا غدای خوشمزه تری رو داشته باشین.

پودر پانکو

طرز استفاده از پودر سوخاری پانکو:

انواع پودر سوخاری با طعم ‌های سیر و پیاز، اسپایسی، پاپریکا، سبزیجات، دودی در بازار وجود دارن که پاپریکا و اسپایسی از محبوب ترین‌ها هستنن طرز استفاده هر کدوم از این پودرها رو این زیر نوشتیم:

• طرز استفاده از پودر سوخاری سفید پانکو:

این نوع پودر سوخاری، اولین نوع پودر سوخاری موجود توی بازار هست که همون طعم نون آسیاب شده رو داره و رنگ اون سفیده. هیچ مواد طعم داری بهش اضافه نشده و برای سرخ کردن ماهی، مرغ، میگو، قارچ،کتلت،شامی و پیاز مناسبه.

برای سرخ کردن با پودر سوخاری بهتره از یه ظرف کوچیک یا سرخ کن استفاده کنین. روغن رو داغ کنید، بعدش قطعات مرغ، میگو یا قارچ رو توی پودر سوخاری بغلتونید و توی روغن سرخ کنین.

می‌تونید تیکه‌های گوشت یا هر ماده غذایی رو با ادویه دلخواه خودتون طعم دار کنین. به دلیل ساده بودن این نوع از پودر سوخاری، می‌تونید ادویه‌های مورد نظر رو قبل سرخ کردن به غذا یا پودر اضافه کنین و طعم دلخواه خودتون رو بسازین.

• طرز استفاده از پودر سوخاری پاپریکا پانکو:

این نوع از پودر سوخاری از همون نسل پودر سوخاری سفیده، اما طعم پودر سوخاری تمپورا پانکو غذای شما رو زیر و رو می‌کنه. رنگ نارنجی رنگ این پودر به دلیل وجود پاپریکا توی اون هست که برای بچه ها خیلی خوشمزست. دقیقا همون پودر سوخاری که روی ناگت‌های خوشرنگ می‌بینید.

• طرز استفاده از پودر سوخاری تمپورا پانکو:

اسم تمپورا از یک نوع غذای ژاپنی گرفته شده، که توی اون از انواع ماهی، مرغ و سبزیجات سوخاری شده به همراه خمیر تمپورا استفاده می‌شه. پودر سوخاری تمپورا هم حالت پفکی بسیار زیادی به غذا می‌ده و مزه خوبی داره. ژاپنی‌ها از این نوع پودر برای سوخاری کردن سبزیجات هم استفاده می‌کنن. برای استفاده از این نوع پودر سوخاری اول پودر رو با کمی آب سرد ترکیب کنین و تیکه‌های غذا رو توی اون بغلتونید، بعدش توی روغن سرخ کنین.

• طرز استفاده از پودر سوخاری اسپایسی پانکو:

این نوع پودر سوخاری طعم تندی داره. این پودر یک تندی لذیذ و مناسب داره. بهترین گزینه برای علاقه مندها به غذاهای تنده.. برای استفاده از این پودر اول روغن رو به درجه حرارت مورد نظر برسونین بعدش قطعات مرغ یا ماهی و یا هر غذای دیگه ای رو توی پودر سوخاری بغلتونین و توی روغن سرخش کنید.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید:

ارسال رایگان برای سفارش های بالای 650 هزار تومان