موسیر

موسیر و خواص بینظیرش

تاریخچه

موسیر یکی از اعضای خانواده آلیوم است که نزدیک به پیاز،سیر و پیازچه است. این گیاه چه مکعبی، چه خرد شده یا ورقه شده برای چاشنی استفاده می شود. از این ادویه برای تهیه ترشی، یا معطر و ضدعفونی کردن دوغ و ماست نیز استفاده می شود.این گیاه قبل از اینکه به هند و مدیترانه راه پیدا کند از آسیای مرکزی یا جنوب شرقی سرچشمه گرفته است. یونیان باستان موسیر را هنگام تجارت در یک بندر فلسطینی که اکنون به نام اشکلون در اسرائیل شناخته می شود کشف کردند. در حالیکه مصریان باستان از آن به عنوان درمان دارویی استفاده می کردند.

علاوه بر اینها حاوی ویتامین های B6، A و C است. در کنار اینها منگنز و پتاسیم نیز دارد که برای بدن بسیار مفید است. به صورت کلی استفاده از این ادویه در رژیم غذایی باعث افزایش گردش خون در پوست سر می شود. همچنین سبب بهبود سلامت موها نیز می شود. عملکرد مغز را افزایش می دهد و باعث بهبود گردش خون در بدن می شود.

بزرگترین وجه تمایز بین موسیر و پیازهای دیگر، علاوه بر قدرت طعم، ساختار سلولی آن است. موسیر در هنگام پختن بسیار راحت تر از همتایان بزرگتر خود تجزیه می شود. این امراجازه می دهد سطح کاراملی شدن ذوب تر یا لمس ظریف تری برای ایجاد پایه در چیزهایی مانند سس ها ایجاد شود.

موسیر تازه با ویژگیهای زیر به راحتی قابل شناسایی است:

  • اندازه آنها کوچک است.
  • پوست آنها کاغذی و صورتی مایل به مسی است.
  • پیازهای آنها به صورت خوشه ای شبیه به حبه های سیر رشد می کنند.
  • گوشت آنها بنفش کمرنگ و سفید است.
  • پیازهای آنها به صورت خوشه ای شبیه به حبه های سیر رشد می کنند.

خواص موسیر

  • موسیر خواص آنتی اکسیدانی و آنتی باکتریایی دارد و همچنین ضد سرطان است. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که به محافظت از سلول های شما در برابر آسیب موادی به نام رادیکال های آزاد کمک می کنند. رادیکال‌های آزاد بیش از حد می‌توانند باعث استرس اکسیداتیو در بدن شما شوند. این امر می تواند منجر به التهاب و همچنین بیماری‌های مزمن مانند سرطان، بیماری قلبی و دیابت شود.
  • موسیر علائم آلرژی را کاهش می دهد. در طی یک واکنش آلرژیک، سلول‌های بدن شما هیستامین ترشح می‌کنند که علائمی مانند تورم بافت، آبریزش چشم و خارش را ایجاد می‌کند.
  • موسیر سرشار از کورستین است، فلاونوئید گیاهی که ممکن است به کاهش و مدیریت علائم چشم و بینی مرتبط با آلرژی های فصلی کمک کند. کوئرستین ممکن است با جلوگیری از آزاد شدن هیستامین و کاهش شدت واکنش های التهابی و تنفسی مانند آسم آلرژیک، برونشیت و آلرژی های فصلی به عنوان یک آنتی هیستامین طبیعی عمل کند. در واقع، این ماده اولیه در بسیاری از داروها و مکمل های آلرژی فصلی است که برای مدیریت علائم خفیف آلرژی که روی چشم و بینی تأثیر می گذارد، استفاده می شود.
  • به سلامت قلب کمک می کند و باعث کاهش فشار خون می شود. تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیبات آلی گوگرد و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در موسیر ممکن است به طرق مختلف برای سلامت قلب و گردش خون مفید باشد. این ادویه همچنین به کاهش سطح چربی های مضری که در سیستم خون شما انباشته شده کمک می کند. در نتیجه خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.
  • به کنترل دیابت کمک می کند و سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند.
موسیر
موسیر2

کلام آخر

با توجه به مطالبی که گفته شد این گیاه نوعی پیاز بسیار مغذی است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. آنها سرشار از ترکیبات گیاهی با فعالیت آنتی اکسیدانی بالا هستند. این امر به کاهش التهاب و جلوگیری از استرس اکسیداتیو که می تواند منجر به بیماری شود، کمک می کند. علاوه بر این، ترکیبات موجود در این ادویه به دلیل فواید بالقوه آنها برای سلامتی، مانند حمایت ازسلامت قلب و کاهش خطر چاقی به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است. به دلیل خواص بینظیر این ادویه فروشگاه ادویه خیاطان خرید این محصول را پیشنهاد می دهد.

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید:

ارسال رایگان برای سفارش های بالای 650 هزار تومان