زعفران سرگل بجستان

3 راه تشخیص زعفران سرگل بجستان اصل


زعفران سرگل بجستان یک چاشنی، عطر، رنگ و داروی کلیدی است که بیش از سه هزار سال از اون استفاده میشه.

زعفران با اسم طلای سرخ هم شناخته میشه و یکی از گرونترین ادویه های دنیا از نظر وزنی است که از کلاله هایی که از گیاه کرکوس ساتیوس تکثیر میشن تشکیل میشه.

برای تولید یک مثقال از این گیاه به 75000 از شکوفه اون نیازه و عمدتا به صورت دستی کشت و برداشت میشه.

از این گیاه برای آسم، سرفه، سیاه سرفه و برای شل شدن خلط (به عنوان خلط آور) استفاده میشه.

همچنین برای مشکلات بی خوابی، سرطان، نفخ شکم، افسردگی، بیماری آلزایمر، ترس، سوزش سر دل هم کاربرد داره. خانوم ها از این گیاه برای دردهای قاعدگی و مردان از اون برای جلوگیری از ارگاسم زودرس استفاده میکنن.

زعفران دو

موارد استفاده و اثربخشی زعفران سرگل بجستان

  • بیماری آلزایمر: برخی تحقیقات نشون میده که مصرف خوراکی یک محصول خاص از این گیاه به مدت 22 هفته ممکن هست که علائم بیماری آلزایمر کاهش بده و همچنین تأثیر داروی تجویزی دونپزیل رو بهبود ببخشه.

 

  • افسردگی: به نظر میرسه مصرف خوراکی عصاره این گیاه علائم افسردگی اساسی رو بعد از 6 تا 8 هفته درمان بهبود میبخشه.

 

  • ناراحتی قاعدگی: برخی تحقیقات نشون میده مصرف یک محصول خاص حاوی زعفران سرگل بجستان، بادیان و دانه کرفس باعث کاهش درد در دوران قاعدگی میشه.

 

  • آسم: طبق برخی تحقیقات اولیه نوشیدن مخلوط چای گیاهی حاوی زعفران سرگل بجستان همراه با انیسون، سیاه دانه، زیره، هل، بابونه، رازیانه و شیرین بیان ممکنه علائم آسم رو در افراد مبتلا به آسم آلرژیک کاهش بده.

 

  • کاهش خطر بیماری قلبی: خواص آنتی اکسیدانی اون ممکنه سبب کاهش کلسترول خون بشه.

 

  • کاهش وزن: خوردن میان وعده یک عادت رایج است که ممکنه باعث افزایش وزن ناخواسته برای شما بشه. مصرف این گیاه میتونه با کاهش اشتها به پیشگیری از خوردن بیش از حد تنقلات کمک کنه.

متاسفانه چون این ادویه گران است و تقلب در اون زیاد دیده شده و خیلی چیزهای دیگه رو به جای این ادویه به مردم می فروشند. زعفران های تقلبی عطر و طعم درست حسابی و خاصیتی ندارن.

طبق آمار از حدود 230 تن زعفرانی که در سال در جهان تولید میشه، 170 تن اون در خراسان تولید میشه. اما اگر میخواین از خرید اصل این ادویه مطمئن بشین باید به دو مورد که در کیفیتش تأثیر میزاره دقت کنین. اول اینکه در خراسان در چه شرایطی کشت شده و اینکه نگین، سرگل یا پوشال است.

ویدیو سه روش تشخیص زعفران اصل

با دیدن ویدیو بالا میتونین یه زعفران خوب رو به راحتی از یه زعفران بد تشخیص بدین.

زعفران ماهم برای منطقه بجستانه که به خاطر آب و هوای گرم و خشکش زعفران هاش بسیار با کیفیت هستن. که میتونین راحت همین الان بخرینش.

البته ما بازهم تضمین کیفیت داریم که شما اگه تو ادویه ارسالیتون ناخالصی پیدا کردین میتونین مرجوعش کنین و ما با کمال احترام مبلغ پرداختی رو عودت میدیم.

در ضمن برای دم کردن این زعفرون حتما و حتما با یخ دم کردن اولویتتون باشه بعد آب جوش.

کلا پیشنهاد میدیم 8 تا 12 نخ زعفران را تو هاون آسیاب کنین، تا زمانی که پودر نارنجی یا قرمز نارنجی به دست بیارین.

بعدش یخ یا چند قاشق غذاخوری آب جوش بهش اضافه کنین. بعد بزارین 15 تا 20 دقیقه زعفران دم بکشه، بعد که عطر و بوی معطرش از ظرفتون پخش شد متوجه میشین زعفرانتون آماده استفادست.

راستی اگه این زغفرون رو خریدین حتما باهاش مرغ کاری رو درست کنین. تازه اگه دنبال طرز تهیش بودین میتونین مقاله آموزش مرغ کاری  رو بخونین و یه مرغ خوشمزه رو راحت تو خونه درست کنین.

منبع:

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید


شما این محصول را به سبد خرید اضافه کرده اید:

ارسال رایگان برای سفارش های بالای 650 هزار تومان